مشاور واحد دخترانه پاسداران: به دانش آموزان کمک کردیم برای هدف هایشان برنامه ریزی کنند

دانش آموزان پایه هشتم و نهم دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را با هدف گذاری درسی آغاز کردند. «مریم شاهی» مسئول پایه هشتم و نهم واحد پاسداران می گوید این کار دغدغه اصلی دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی بود: «مهم ترین دغدغه دانش آموزان در بحث آموزش، هدف گذاری درسی بود. به همین دلیل در ماه نخست سال تحصیلی به آن ها کمک کردیم تا هدف هایشان را مشخص کنند و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی کنند.»

به گفته شاهی، بررسی توانایی ها و تفاوت های فردی دانش آموز از موضوعات مهم جلسات مشاوره دانش آموزان بوده است: «حداقل دو جلسه در ماه با هر دانش آموزان جلسات مشاوره فردی برگزار کردیم. قبل از هر کاری باید مشخص می شد که هر دانش آموز در روز می تواند چند ساعت درس بخواند، خواب مورد نیاز او چقدر است و تا چه مقدار قدرت حفظ کردن درس ها و تحلیل مسائل را دارد. بدون دانستن توانایی ها و تفاوت های فردی دانش آموز، برنامه ریزی اصولی میسر نبود.»

مشاور پایه هشتم و نهم دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران درباره برنامه دانش آموزان در طول سال تحصیلی می گوید: «دانش آموزان موظف بودند شنبه هر هفته قبل از آزمون، روزنگار هایشان که ساعت مطالعه هفته گذشته در آن ثبت شده بود را تحویل مسئول پایه دهند. با این کار میزان مطالعه و نمره کسب شده هر فرد را تطبیق می دادیم و برنامه ریزی های جدید بر اساس آن انجام می شد. همچنین مدل مطالعه، نحوه حل سوالات تستی و تشریحی، ارتباط با همکلاسی ها، ارتباط با دبیر، رفع حواس پرتی ها در منزل و کلاس، ایجاد تعادل برای استفاده از فضای مجازی و موبایل، ایجاد تعادل در تفریح و برنامه ریزی منظم درسی در پایان هفته از دیگر برنامه های ما در طول سال تحصیلی بود.»

اخبار پیشنهادی