کافی است شروع کنید

مسئولیت‌پذیری مقدمۀ «موفقیت» است

صادق بازوی، مسئول آموزش دوره متوسطه مجتمع علامه طباطبایی در مطلبی از فارغ التحصیلان پایه های ششم، نهم و دوازدهم خواست برای رشد و توسعه فردی شان، «مسئولیت پذیر» باشند. این نوشته، در کتاب فارغ التحصیلان مجتمع با عنوان «سلام به آغاز؛ فارغ از تحصیل نمی شویم» در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ منتشر شده است.

متن نوشته صادق بازوی به این شرح است:

«سلام خدمت تمام دانش‌آموزان عزیز علامه طباطبایی، امیدوارم سالی که گذشت از بهترین سال‌های زندگی شما عزیزان باشد. سالی سرشار از موفقیت و یافتن، یافتن راه‌هایی متفاوت و جذاب برای خوشحالی و موفقیت.

دوستان عزیز، اگر بخواهم صادقانه با شما حرف بزنم، در یک جمله خواهم گفت: «دوران حضور در مدرسه بهترین دوران زندگی انسان است.» و کاش در این بهترین دوران زندگی، یاد بگیریم و باور کنیم که: «فضیلت، هنر اندیشیدن است، نه فقط درس خواندن.»

یکی از دغدغه‌های مهم همه ما در دوره تحصیل این است که در آینده، انسان موفقی شویم. اگر بخواهید که در این باره، تجربه‌ام را با شما به اشتراک بگذارم، خواهم گفت که «مسئولیت‌پذیری»، مقدمۀ هرگونه موفقیت، رشد و توسعه فردی است. ضمنا برای طی کردن مسیر موفقیت، باید شناخت خوبی از آینده و اقتضائاتش داشته باشیم. پس یک اصل دیگر را هم با شما در میان می‌گذارم: «رمز موفقیتِ بلند مدت، آینده‌پژوهی است.»

برخی فکر می‌کنند باید همۀ شرایط آماده و خودشان در بهترین وضعیت باشند تا کاری را شروع کنند. این زمینه‌ها ممکن است همواره و به سرعت فراهم نشود. تجربه نشان داده است که «برای عالی شدن، کافی است شروع کنی.»

اخبار پیشنهادی