مربی گل آرایی: تزیینات جشن ها را به دانش آموزان بسپارید

کلاس هنرهای دستی در کانون فرهنگی و هنری دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان پیش بینی شده است. این کلاس از چند دوره کوتاه مدت تشکیل شده است. دوره هایی مانند بادکنک آرایی، گل آرایی، معرق و غیره. بعد از کلاس بادکنک آرایی، این روزها کلاس گل آرایی در کارگاه واحد گلستان برگزار می شود. با عقیل قبادی، مربی گل آرایی واحد گلستان صحبت کردیم که در ادامه می خوانید.

مربی گل آرایی واحد گلستان می گوید این اولین مدرسه ای است که برای آموزش دعوت شده است. او مهم ترین شرط موفقیت در گل آرایی و به طور کلی تشریفات جشن ها و مراسم را داشتن علاقه و استعداد و قریحه می داند.

او در مورد سرفصل های آموزش در کلاس گل آرایی می گوید: « در این چند جلسه انواع گل ها و برگ ها، انواع دسته گل، قواعد هم نشینی رنگ ها و طراحی دسته گل را آموزش می دهیم.»

قبادی می گوید قطعا همه این دانش آموزان در آینده گل فروش نمی شوند اما می توانند دکتری شوند که هنر گل آرایی بلد است. « آموزش مهارتهایی مانند گل آرایی و بادکنک آرایی باعث می شود که دانش آموزان استعداد و علاقه خود را بهتر بشناسند. پیشنهاد من این است که برای دانش آموزانی که استعداد و علاقه بیشتری از خود نشان می دهند کلاسهای پیشرفته گل آرایی برگزار شود و از مهارت آنها در مجلس ها و مراسم هایی که مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی برگزار می شود استفاده کنند.»

اخبار پیشنهادی