مربی ورزش واحد پاسداران: صبح ها قبل خروج از خانه ورزش کنید

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران امسال در سه رشته ورزشی به صورت تخصصی آموزش می بینند. وحید مولایی مربی ورزش این دبیرستان در گفتگو با خبرنگار سایت علامه از جزییات برنامه ورزشی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید می گوید. او رشته های ورزشی امسال را اینطور معرفی می کند:« در سال تحصیلی جدید در سه رشته فوتسال، والیبال و بسکتبال با بچه ها کار می کنیم. این کلاسها ادامه کلاسهای ما در پایگاه تابستانی هستند. در تابستان به مدت ۶ هفته برای همه دانش آموزان آموزش داشتیم و در سال تحصیلی همان آموزش ها به صورت تخصصی ادامه پیدا می کند.»

مولایی درباره روش انتخاب دانش آموزان برای حضور در هر رشته می گوید: «حضور بچه ها در هر رشته ابتدا به صورت انتخابی است. یعنی هر کس در هر رشته که فکر می کند توانایی و علاقه مندی دارد وارد می شود. بعد از مدتی مشخص می شود آیا رشته انتخابی درست بوده یا خیر. اگر تشخیص بدهیم که فردی برای رشته دیگر مفید است رشته او را عوض می کنیم. این کار تا اواخر آذر ادامه پیدا می کند و بعد از آن تیم ها به صورت تخصصی برای مسابقات آماده می شوند.»

مسابقات دانش آموزی شامل مسابقات شامل درون مدرسه ای، بین مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی و منطقه ای هستند. مربی ورزش دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران می گوید برای مسابقات بهترین ها را انتخاب می کنیم: «از بچه هایی که در زنگ های ورزش و تمرین ها خوب باشند در تیم مدرسه ای و از بهترین ها در مسابقات منطقه ای استفاده خواهیم کرد.»

در زنگ های ورزشی تخصصی آموزش می دهیم

مولایی در رابطه با زنگ های ورزش و سبک آموزشی خود می گوید:«زنگ های ورزش در کنار بازی، به دانش آموزان آموزش های تخصصی می دهیم. مثلا در فوتسال ابتدا قوانین اولیه بازی توضیح داده می شود و وقتی بچه ها مشغول بازی هستند هم بعضی قوانین را گوشزد می کنیم. بعد از مدتی به سراغ تکنیک های بازی می رویم و دریبل و شوت و پاس و کنترل توپ را با آنها تمرین می کنیم. در والیبال و بسکتبال هم مربیانی تخصصی داریم که با بچه ها قوانین و تکنیک ها را تمرین می کنند.»

او از دانش آموزان می خواهد که تمرین ها را در باشگاه یا پارک در حد امکان انجام دهند:« بچه ها در وقت های آزاد خود تمرینات ورزشی را انجام دهند تا نسبت به بقیه دانش آموزان قوی تر عقب نمانند و بتوانند با آنها رقابت داشته باشند.»

صبح ها قبل از مدرسه ورزش کنید

مولایی توصیه ای هم برای بچه ها در آغاز سال تحصیلی به خاطر شادابی و نشاط بیشتر دارد:« بچه ها وقتی بیدار می شوند چند حرکت کششی انجام دهند و صبحانه کامل بخورند. اگر ورزش صبحگاهی هم در مدرسه ها انجام شود شور و نشاط دانش آموزان خیلی بیشتر می شود. ضربان قلب و گردش خون هم شدیدتر می شود و در نتیجه هوشیارتر سرکلاس می روند.»

اخبار پیشنهادی