مربی سرود واحد فرمانیه: «ایران» انتخاب ما است

گروه سرود دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه از بهترین گروه های سرود در شهر تهران است. کسب رتبه های اول و دوم در مسابقات سرود منطقه یک در دو سال گذشته، نشان دهنده استعداد، علاقه و آموزش هدفمند در این واحد است. هادی حسن بیگی، مربی جدید سرود واحد فرمانیه، سالهاست که در زمینه موسیقی و گروه های سرود فعالیت می کند. با او در مورد کلاس سرود در واحد فرمانیه صحبت کردیم. این گفت و گو را در ادامه بخوانید.

فرق سرود و ترانه را گوشزد می کنم

هادی حسن بیگی می گوید در ابتدای سال تحصیلی کلاس به کلاس از همه دانش اموزان تست گرفته و تعدادی دانش اموز با استعداد را انتخاب کرده است. او می افزاید: «در کلاس سرود ابتدا مبانی آواز، نفس گیری، تلفظ کلام، حالت لبها در حین خواندن و بسیاری از نکته های ریز و درشت دیگر را آموزش می دهم. همچنین به فرق سرود و ترانه اشاره می کنم. گوش دانش آموزان پر از ترانه است و با سرود تا حدود زیادی غریبه هستند. من سعی می کنم ویژگی های سرود مانند محکم خواندن رعایت دقیق سرضربها را به آنها یاد بدهم.»

مربی سرود واحد فرمانیه از انتخاب یک سرود سخت و پیچیده برای اجرا در مسابقات خبر می دهد. «سرود انتخابی ما برای شرکت در مسابقه سرود «ایران» ساخته سید جواد هاشمی است. این سرود را سالها پیش زمانی که من دانش آموز بودم بارها و بارها در مسابقات مختلف اجرا کردیم. سرود «ایران» یک کار تکنیکی و پیچیده است اما با توجه به استعداد و انگیزه ای که در بچه ها می بینم، می توانیم از پس این کار برآییم.»

برای کسب مقام اول وارد در هر مسابقه ای شرکت می کنیم

وی از نحوه آمادگی برای مسابقات پیش رو می گوید. «امسال چهار کلاس آواز در واحد فرمانیه تشکیل می شود. دو زنگ برای هفتمی ها، یک زنگ برای هشتمی ها و یک زنگ هم برای نهمی ها. بعد از آموزشهای اولیه از بین این دانش آموزان ۲۰ نفر انتخاب می شوند و برای شرکت در مسابقات منطقه ای و کشوری آماده می شویم. مسابقات منطقه ای معمولا در بهمن ماه آغاز می شود. با توجه به سابقه درخشان واحد فرمانیه در سالهای گذشته، امسال هم برای کسب مقام اول وارد هر مسابقه ای می شویم.»

حسن بیگی از جدیت و پیگیری مسئولان واحد فرمانیه ابراز رضایت می کند و می گوید: «من در چند سال اخیر داوری تعداد زیادی از جشنواره ها را به عهده داشتم. در مدارس دیگر هم کار کرده ام و اجرای گروه های سرود زیادی را دیده ام. پیگیری و جدیتی که در مسئولان مدرسه علامه طباطبایی – واحد فرمانیه می بینم در کمتر مدرسه ای سراغ دارم. در مدارس دیگر فعالیت های غیرآموزشی در حاشیه هستند اما اینجا فعالیت های هنری مثل سرود از نظر اهمیت، هم ردیف مسائل آموزشی و تربیتی و فرهنگی است.»

گفتنی است گروه سرود همگانی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه دو سال پیاپی مقام اول را در سطح کشور به دست آورده است.

اخبار پیشنهادی