مراسم روز ۱۳ آبان در واحد گلستان

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، صبح امروز، شنبه ۱۳ آبان در واحد گلستان برگزار شد. در این مراسم حجت حضرتی مدیر واحد گلستان برای دانش آموزان از اهمیت ۱۳ آبان و اتفاقات این روز گفت. هدیه واحد گلستان به دانش آموزان به مناسبت روز دانش آموز، تصویر دسته جمعه کلاسی بود.  

حجت حضرتی، مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان سخنان خود را با یک سوال آغاز کرد . «چرا با وجود اینکه سال ها از پیروزی انقلاب گذشته اما همچنان روز ۱۳ آبان مهم است؟»

او گفت: « در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا ارزشمند ترین سرمایه نیروی انسانی است. در کشور ما هم سرمایه گذاری اصلی باید روی نیروی انسانی باشد. سرمایه گذاری در زمینه نیروی انسانی از مدرسه آغاز می شود. بنابراین لازم است روزی به عنوان روز دانش آموز در تقویم باشد.»

او ادامه داد: «همین جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش سبب شد در ابتدای انقلاب بهترین نیروهای انقلاب در این حوزه به کار گرفته بشوند. نیروهایی مثل شهید رجایی و شهید باهنر که نهادهای ارزشمند تربیتی را در آموزش و پرورش به وجود آوردند.»

سوال بعدی مدیر واحد گلستان از دانش آموزان این بود.«چرا سیزده آبان به عنوان روز دانش آموز انتخاب شد؟»

وی با اشاره به اتفاقات روز ۱۳ آبان و شهادت دانش آموزان در این روز گفت: « حرکت و حضور دانش آموزان در عرصه انقلاب در روز ۱۳ آبان و اوج وحشی گری رژیم پهلوی در برخورد با دانش آموزان سبب شد که حرکت انقلابی مردم جهش جدی داشته باشد.»

حضرتی افزود: «حتی افرادی که تا آن روز نسبت به رژیم وقت بی تفاوت بودند و یا جرات و جسارت اعتراض نداشتند وقتی با این کشتار روبرو شدند خونشان به جوش آمد. این اتفاق به مردم نشان داد که رژیم طاغوت حتی به بچه های این کشور هم رحم نمی کند و به راحتی به روی آنها آتش می گشاید.»

او در پایان گفت: «بنابر این روز ۱۳ آبان نماد ارزشمندی دانش آموزان این مملکت است و نماد مبارزه با تمام وجود در مقابل دشمن است و نماد این است که تنها سرمایه ما در این مبارزه با دنیای استکبار دانش آموزان و فرزندان و آینده سازان این سرزمین است.»

اخبار پیشنهادی