مدیر واحد آبشناسان: در پایگاه تابستانی فعالیتهای تفریحی اولویت دارند

«مصطفی جواد زاده»، مدیر واحد آبشناسان اعتقاد دارد پایگاه تابستانی ارتباطی منطقی بین مدرسه و دانش آموزان در زمینه های آموزشی، پرورشی، ورزشی و پژوهشی برقرار می کند.

مدیر واحد آبشناسان درباره پایگاه تابستانی واحد آبشناسان می گوید: «ما هر سال در پایگاه تابستانی برنامه های آموزشی و تفریحی و اردویی را کنار هم قرار می دهیم تا پیوندی بین آموزش های دو سال تحصیلی باشد.»

وی می افزاید: «در پایگاه تابستانی کلاس های دروس ریاضی، زبان، علوم و پژوهش در کنار روزهای اردویی و ورزشی برای دانش آموزان تدارک دیده شده است. آبشناسانی ها در مدت ۵ الی ۶ هفته و هر هفته ۴ روز به مدرسه می آیند.»

جوادزاده هدف از برگزاری پایگاه تابستانی را برقراری ارتباط منطقی با دانش آموزان در همه ابعاد آموزشی و پرورشی و ورزشی و پژوهشی می داند و می گوید: «قطع یک باره ارتباط دانش آموزان با مدرسه باعث می شود که در مهرماه نیاز به ریکاوری سنگینی داشته باشیم. مخصوصا در درسهایی مثل زبان و پژوهش این فاصله اصلا به صلاح نیست.»

فضای امن مورد اطمینان خانواده ها

«مصطفی جوادزاده» اعتقاد دارد که بهترین تفریح و سرگرمی دانش آموزان در حضور خانواده ها اتفاق می افتد اما به سبب مشغله های روزمره در اکثر قریب به اتفاق موارد، پدر و مادر نمی توانند فرزند خود را در تفریحات تابستانی همراهی کنند. «به همین دلیل ما در مدارس علامه طباطبایی برای تفریح و ورزش هم برنامه هایی را تدارک دیده ایم تا با گرد هم آوردن دانش آموزانِ هم سن و سال در کنار هم و با نظارت کامل مربیان فرهنگی و مشاورین و دیگر کادر اجرایی مدرسه، فضایی امن برای تفریح و ورزش دانش آموزان فراهم شود.»

او ادامه می دهد: «این فضای امن یک نعمت است و در هر جایی نمی شود آن را به وجود آورد. اگر هم چنین فضایی به وجود بیاید ممکن است هم سن و سالان دانش آموز در کنارش حضور نداشته باشند که موجب بی انگیزگی می شود. دانش آموزان در این سن نیاز به فعالیت های گروهی دارند که ما با این فعالیت ها به این نیاز پاسخ می دهیم.»

آموزش در اولویت است یا تفریح؟

جواد زاده در پاسخ به این سوال که در پایگاه تابستانی آموزش اهمیت بیشتری دارد یا برنامه های تفریحی و ورزشی می گوید: «ما برای دانش آموزان و خانواده ها توضیح داده ایم که بخش آموزش در پایگاه تابستانی الزامی است، اما واقیعت این است که اگر قرار باشد برای فرزند خودم از بین فعالیت های آموزشی و تفریحی انتخاب کنم، تفریح برایم در اولویت است.»

به گفته مدیر واحد آبشناسان این رویکرد در واحد آبشناسان مانند همه مدارس علامه طباطبایی در پیش گرفته شده است. وی می گوید: «البته باید بگویم بخش بسیار پر زحمت پایگاه تابستانی برای مدارس علامه طباطبایی هماهنگی و اجرای فعالیت های اردویی و ورزشی و تفریحی است.»

اخبار پیشنهادی