قهرمانی در مسابقات کشوری و جهانی نانو و رباتیک

کلاس های پژوهشی دانش آموزان مجتمع علامه طباطبایی از ابتدای پایگاه تابستانی سال ۹۹ در ۶ رشته به صورت آنلاین برگزار شد. این کلاس ها با شروع سال تحصیلی هم در رشته های نانو، رباتیک، نجوم، هوا و فضا، انیمیشن و پزشکی ادامه یافت.

علامه ای ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در کلاس آنلاین رباتیک، با قطعات الکترونیکی، مقدمات الگوریتم، فلوچارت و برنامه نویسی آشنا شدند. در رشته هوافضا مجموعه‌اي از علوم و توانايي‌هاي علمي و عملي در زمينه تحليل، طراحي و ساخت وسايل پرنده‌ را فرا گرفتند، در کلاس های پژوهشی پزشکی، با علوم بیولوژی آشنا شدند و توانایی تولید مواد، ابزار و سیستم های نوین را با دستکاری سطوح اتمی و مولکولی در کلاس های آنلاین نانو آموختند. در رشته انیمیشن سازی نیز با اصول پویا نمائی و در کلاس های مجازی نجوم با فناوری آشنا شدند. نتیجه این کلاس ها، مسابقاتی بود که علامه ای ها در طول سال تحصیلی در آن شرکت کردند. در ادامه چند موفقیت تیم های پژوهشی علامه طباطبایی را می خوانیم.

سه مدال طلا و نقره از کرواسی

دانش آموزان مدارس دوره اول علامه طباطبایی- واحدهای پاسداران و فرمانیه تابستان ۹۹ در جشنواره ابداعات و اختراعات کشور کرواسی (INOVA 2020) دو مدال طلا، یک نقره و جایزه ویژه لهستان به دست آوردند.

در این رقابت ها در بخش مهندسی/علم مواد، بنیامین محامی، پارسا خالقی راد، اردشیر رحیمی از  تیم واحد پاسداران مدال طلا گرفتند. در بخش بیوتکنولوژی /نانوتکنولوژی هم آتیلا کاظمیان، امیرعلی میرابی، پارسا محمودیان مقدم، نامی صالحین از تیم واحد فرمانیه رتبه اول را کسب کردند. همچنین شایان آذر، پارسا بخشایش از تیم واحد فرمانیه مدال نقره و جایزه ویژه لهستان را در بخش محیط زیست به دست آوردند.

نایب قهرمانی در جشنواره  علوم و فناوری

تیم نانو علامه طباطبایی آذرماه سال گذشته در یازدهمین جشنواره دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو رتبه دوم را کسب کرد. این رقابت ها به صورت مجازی از ۲۲ تا ۲۸ آذرماه برگزار شد. تیم نانو مجتمع با مقاله «بررسی مواد الکترودی مورد استفاده در سیستم های ذخیره سازی انرژی الکتروشیمیایی» در این مسابقات شرکت کرده بود.

«نیما امام جمعه»، «سید دانیال حسنی»، «پوریا نادری» و «آرشام آثار» اعضای این تیم بودند. «سید صابر میرحسینی» دبیر نانو علامه ای ها هم استاد راهنمای تیم در این مسابقات بود.

قهرمانی در ایران اپن ۲۰۲۱

تیم های رباتیک مجتمع علامه طباطبایی در مسابقات ایران اپن ۲۰۲۱ دو مقام اول کسب کردند. در این مسابقات که ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار شد، تیم علامه طباطبایی لیگ دمو دانش آموزی مقام اول سوپرتیم را به دست آورد و تیم دیگری از علامه ای ها در لیگ امداد فضای مشترک جایزه بهترین کار تیمی را کسب کرد.

در تیم دموی دانش آموزی علامه طباطبایی، دانش آموزان آراد مساکینی و هیراد موسوی از واحد فرمانیه حضور داشتند. دانش آموزان ایلیا قشایی از واحد پاسداران دوره اول و کسری بختیاری، سهند نجاتیان و رهام امیدی از واحد آبشناسان هم اعضای تیم امداد فضای مشترک بودند.

علامه ای ها با ۱ تیم در لیگ فوتبالیست، ۲ تیم در لیگ امداد فضای مشترک و ۲ تیم در لیگ دموی دانش آموزی در مسابقات ایران اپن ۲۰۲۱ شرکت دارند.

در تیم فوتبالیست سنگین وزن، علی شکوهی بهار از واحد شریعتی و ایلیا زاهدی از واحد آبشناسان حضور داشتند. ایلیا قشایی از واحد پاسداران دوره اول و کسری بختیاری، سهند نجاتیان و رهام امیدی از واحد آبشناسان هم اعضای تیم اول علامه طباطبایی در لیگ امداد فضای مشترک بودند. در تیم دیگر علامه طباطبایی در همین رشته هم رهان همتی نژاد و مهدی صالح زاده از واحد آبشناسان حضور داشتند. هیراد موسوی و آراد مساکینی از واحد فرمانیه و پارسا پور اشرف، نادر احمدی از واحد فرمانیه و آرتین عضدی فر و آرمان شرافتی از واحد ادونس آبشناسان هم اعضای دو تیم علامه طباطبایی در لیگ دموی دانش آموزی بودند.

موفقیت در جونیور کاپ

تیم رباتیک مجتمع علامه طباطبایی متشکل از دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی در سیزدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزی جونیور کاپ مقام اول لیگ ربات های فوتبالیست وزن آزاد را به دست آورد. «پارسا اسلامی»، «نوید مظاهری» و «آروین غفوریان»  اعضای تیم علامه ای ها در این مسابقات بودند. این مسابقات در رشته های ربات های فوتبالیست وزن سبک، ربات های فوتبالیست وزن آزاد، ربات های خودرو هوشمند، امداد فضای مشترک و برنامه نویسی دو مرحله به صورت آنلاین برگزار شد. مرحله مقدماتی این مسابقات، ۱۴ و ۱۵ اسفند و مرحله نهایی در روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین برگزار شد. دانش آموز دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد هم در این رقابت ها رتبه سوم را کسب کرد.

علامه ای ها همچنین در مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۱ کشور فرانسه در رشته سوپر تیم رتبه سوم را کسب کردند. پارسا اسماعیلی و آرش نیشابوری از واحد میرداماد اعضای این تیم بودند.

 مدال برنز در مسابقات چین

آخرین مسابقه ای که علامه ای ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در آن شرکت کردند مسابقات روبوکاپ آسیا و اقیانوسیه در کشور چین بود. تیم رباتیک مجتمع علامه طباطبایی در این رقابت ها مقام سوم را به دست آورد.

تیم علامه ای ها متشکل از رهام امیدی و سهند نجاتیان دانش آموزان واحد آبشناسان ، در لیگ امداد فضای مشترک RCAP-cospace  رتبه سوم را کسب کرد. این مسابقات ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد به صورت غیرحضوری برگزار شد.

اخبار پیشنهادی