قهرمانی در اولین تجربه رقابت بزرگ

قبل از آغاز هر مسابقه هدفون خود را به دستگاه PS4 وصل می کند تا صدای سالن مسابقات تمرکزش را به هم نریزد. با شروع هر بازی تمام توجهش به صفحه تلویزیون است و لحظه ای از آن چشم بر نمی دارد و حتی تکان هم نمی خورد. «امیر محمد مرادی» دانش آموز پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان، با این سبک خاص بازی از بین بیش از ۴۶۰ نفری که در مسابقات شرکت کردند موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

آقای مرادی، تا به حال در مسابقاتی با این تعداد شرکت کننده رقابت داشتید؟

نه، این اولین مسابقه ای بود که در آن شرکت کردم.

از کی فوتبال رایانه ای بازی می کنید؟

من از ۷ سالگی فوتبال بازی می کنم. از همان اول فوتبال بازی می کردم و بازی مورد علاقه ام فوتبال است. ۴ سال است که بازی PES را رها کرده ام و FIFA بازی می کنم.

از روز مسابقات بگویید. چه حسی داشتید؟

مسابقات چون تک حذفی بود استرس و هیجان زیادی داشت. بازی ها خیلی خوب برگزار شد و چون تعداد دستگاه ها بالا بود ما برای انجام بازی بعدی زیاد معطل نمی شدیم. سالن مسابقات بسیار زیبا بازسازی و برای مسابقات آماده شده بود.

در کدام مسابقه رقیبتان شما را اذیت کرد؟

بازی یک چهارم نهایی برای صعود به جمع ۴ نفر با «کوشان خلیل زاده» که ۴ بر ۰ عقب افتادم اما بازی را ۴ بر ۴ مساوی کردم و در وقت های اضافه ۵ بر ۴ پیروز شدم.

چطور توانستید بازی ۴ بر ۰ باخته را پیروز شوید؟

من با کوشان قبل از این زیاد بازی کرده ام و معمولا برابر بوده ایم. یک بار من ۵ بر یک بردم و یک بار او ۴ بر ۱ من را شکست داد. نتیجه های پرگل زیاد داشته ایم و به بازی هم آشنا هستیم.

فکر می کردید بتوانید بازی را برگردانید؟

بله. من ناامید نشدم چون اگر ناامید می شدم نمی توانستم نتیجه را برگردانم. در بازی فینال هم یک هیچ عقب افتادم اما بعد دو تا گل زدم. موقعی که گل اول را زدم خیالم راحت شد که این بازی را هم می برم و قهرمان می شوم.

تکنیک های بازی را از کجا یاد گرفته اید؟

اکثرا در جریان بازی یاد می گیرم. هرچه بیشتر بازی می کنم بیشتر یاد می گیرم. در فضای مجازی چند تا پیج هست که ویدیوهای آموزشی دارد و آنها را نگاه می کنم.

حالا که بین این همه دانش آموز نفر اول شدید می خواهی جدی تر فوتبال رایانه ای را  دنبال کنید؟

با دوستم کوشان می خواهیم در مسابقات قهرمانی کشور که انتخابی جام جهانی فرانسه هم هست شرکت کنیم.

اخبار پیشنهادی