علامه ای ها در زنگ هنر چه موضوعاتی یاد می گیرند؟

دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی با شروع سال تحصیلی، هر هفته در یک زنگ کلاس هنر شرکت می کنند. این کلاس ها برای دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم، هم به صورت آنلاین و هم آفلاین برگزار می شود.

«وحید علیپور» مسئول دپارتمان هنر مجتمع علامه طباطبایی درباره محتوای درس هنر برای دانش آموزان علامه ای می گوید: «محتوای کلاس هنر برای پایه هفتمی ها، مبانی هنرهای تجسمی، برای هشتمی ها اصول طراحی و برای پایه نهمی ها تصویرسازی و گرافیک است. دانش آموزان پایه هفتم در زنگ هنر نقطه و خط، حجم، تئوری رنگ، پرسپکتیو و … را یاد می گیرند. طراحی فیگور و چهره و سیاه قلم، کار با مدارد رنگی و گواش هم موضوعی است که دانش آموزان پایه هشتم یاد می گیرند. پایه نهمی ها هم بعد از آشنایی با اصول اولیه گرافیک، طراحی آرم و پوستر را آموزش می بینند.»

خوشنویسی بخش دیگری از کلاس هنر علامه ای ها است که در هر سه پایه به صورت آفلاین برگزار می شود. دانش آموزان هر ماه در یک جلسه آنلاین خوشنویسی هم شرکت می کنند. در این جلسات تکالیف شان بررسی شده و اشکالات احتمالی شان رفع می شود.

فعالیت دانش آموزان در کلاس های هنر، هم به صورت تئوری است و هم عملی. علیپور می گوید: «هر زنگ دو بخش دارد. در بخش اول اصول و مبانی به صورت تئوری آموزش داده می شود. سپس تمریناتی به بچه ها ارائه می شود تا در طول هفته به صورت عملی تمرین کنند.»

بخش دیگری از آموزش زنگ هنر به علامه ای ها از طریق فایل هایی است که به صورت آفلاین در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. مسئول دپارتمان هنر مجتمع درباره نحوه استفاده از این فایل های آموزشی هم می گوید: «در هر بخش از کتاب هنر دانش آموزان، QR کدی وجود دارد که بچه ها با اسکن آن می توانند فیلم آموزشی مبحث مربوطه را مشاهده کرده و بر اساس آن تمرینات و تکالیف شان را انجام دهند. این روش پیش از اسفند ۹۸ و تعطیلی آموزش حضوری مدارس برای دانش آموزان علامه ای راه اندازی شد. وقتی مدارس تعطیل شدند نیز با همین روش زنگ های هنر را برای بچه ها ادامه دادیم.»

اخبار پیشنهادی