نجمه امراللهی، برنامه آموزشی مدرسه را تشریح کرد:

«شیوه خلاقانۀ آموزش در واحد تهرانپارس؛ استفاده از هنر»

یک نگاه خلاقانه و علمی به آموزش در پیش‌دبستان و دبستان دخترانۀ علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس، جاری است. در این مدرسه «هنر» با همۀ دروس تلفیق شده است تا یکی از اهداف مهم آموزشی محقق شود: «تقویت شوق یادگیری».

«نجمه امراللهی» مدیر پیش دبستان و دبستان دخترانۀ علامه طباطبایی- واحد تهرانپارس، درباره شیوۀ آموزشی نوین مدرسه، به وب‌سایت مجتمع می گوید‌: «در طراحی درس هایمان، هنر را با همه دروس تلفیق کرده ایم. بطور مثال در کلاس علوم، از دانش آموزان می‌خواهیم ابتدا آنچه مشاهده می‌کنند را نقاشی و درباره آن صحبت کنند. یا در درس ریاضی، مفاهیم اعداد را با آموزش نقاشی تلفیق کرده‌ایم. چنین فعالیت هایی، باعث عمیق‌تر شدن یادگیری دانش‌آموزان می‌شود.»

وی با تاکید بر اهمیت آموزش هنر در مقطع ابتدایی، به تاثیر آن بر افزایش شوق یادگیری اشاره می‌کند: «هنر، توانایی درونی است که در همه بچه‌ها وجود دارد. وقتی استعداد هنری دانش آموزان شکوفا می‌شود، حالِ شان در مدرسه خوب خواهد بود. بچه ها با حالِ خوب، درس‌ها را بهتر یاد می‌گیرند. بنابراین رابطۀ مهمی بین هنر و تقویت شوق یادگیری به ویژه در مقطع ابتدایی وجود دارد.»

تاثیر آموزش هنر بر افزایش دقت و تمرکز

امرالهی معتقد است آموزش هنر به افزایش تمرکز و دقت در یادگیری دانش آموزان هم کمک می‌کند: «تلفیق هنر با دروس مختلف در مقطع ابتدایی، دقت و تمرکز دانش آموزان را بالا می برد. دقت و تمرکز در همه شئون زندگی دانش آموزان تاثیرگذار است.»  وی تاکید می کند: «آموزش هنر باعث می‌شود که دانش آموز خوب ببیند، بشنود و سپس، یک کار هنری انجام دهد.»

 شیوۀ برگزاری زنگ هنر و آموزش‌ مهارت های هنری در واحد تهرانپارس متفاوت است: «در زنگ نقاشی، ابتدا یک داستان خوانده می‌‎شود و بعد از دانش آموزان می‌خواهیم درک شان از داستان را نقاشی کنند. با این روش، هم قصه گویی انجام می شود، هم نقاشی آموزش داده می شود و هم خلاقیت بچه‌ها تقویت می شود.»

همه دانش آموزان هنرمندان بالقوه‌اند

توجه به تقاوت های فردی دانش آموزان برای علاقه‌مند کردن دانش آموزان به هنر، موضوعی است که مورد توجه مدیر و برنامه‌ریزان آموزشی واحد تهرانپارس قرار گرفته است: «در کلاس هنر تفاوت های فردی دانش آموزان را در نظر می گیریم. چون میزان توانایی دانش آموزان متفاوت است. پس باید هر فعالیتی از طرف دانش آموزان در زنگ هنر، مورد توجه آموزگاران قرار بگیرد.» به گفته «نجمه امراللهی» با این روش همه بچه ها جذب کلاس هنر می شوند: «ما همه دانش آموزان مدرسه را هنرمندان بالقوه ای می دانیم که باید استعدادشان بالفعل شود.»

اخبار پیشنهادی