شناخت سیستم گردش خون به وسیله یک قلب بزرگ در حیاط مدرسه

بخش زیست شناسی از درس علوم با روش های متنوع و خلاقانه برای دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران شیرین و سرگرم کننده است.

دبیر علوم دبیرستان دوره اول دخترانه مجتمع علامه طباطبایی- واحد پاسداران، در مصاحبه با خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی درباره استفاده از روش های خود در تدریس درس زیست صحبت کرد.

«ملیحه جعفری»، دبیر علوم دبیرستان در تشریح این روش ها گفت: «برای تدریس بخش زیست شناسی درس علوم سعی می کنم از روش های خلاقانه ای استفاده کنم؛ حرکات نمایشی، حرکات بدن، داستان سرایی و استفاده از شیوه بیانی مورد علاقه دانش آموزان، برخی از این روش ها است.»

وی در ادامه با ذکر یک مثال افزود: «برای توضیح سیستم گردش خون به دانش آموزان، در حیاط مدرسه یک قلب بزرگ با رگ های بزرگ می کشم و محل شش ها را هم مشخص می کنم. دانش آموزان مثل سلول های خونی، درون رگ ها حرکت می کنند و وقتی به شش می رسند نفس عمیق می کشند و اکسیژن می گیرند. آن ها با این روش طرز کار قلب و سلول های خونی را به خوبی می آموزند.»

«جعفری» در اشاره به رضایت از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در این درس تاکید کرد: «این شیوه در افزایش بازده تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته است. آن ها به راحتی در مباحث گروهی کلاس شرکت می کنند. استفاده از تمام امکانات موجود برای آموزش سبب افزایش خلاقیت، آگاهی محیطی و یادگیری دانش آموزان می شود. کسب موفقیت در آزمون ها هم در کنار آموزش صحیح باعث ایجاد انگیزه درونی در دانش آموزان است.»

اخبار پیشنهادی