شرکت نهمی های واحد آبشناسان در آزمون های تشریحی

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان از هفته سوم مهرماه در آزمون های هفتگی شرکت می کنند. این آزمون ها در نیمسال اول تحصیلی به صورت تشریحی برگزار می شود. به گفته «محمد مالکی» مشاور پایه نهم واحد آبشناسان هدف از این آزمون ها ارزیابی دقیق آموخته ها است: «با شروع سال تحصیلی با آزمون های هفتگی، دانش آموزان را ارزیابی می کنیم. آزمون ها تشریحی برگزار می شود تا دانش آموزان به شکل دقیق تری ارزشیابی شوند و نقاط ضعف و قوت آن ها را بهتر بشناسیم.»

وضعیت درسی دانش آموزان، پیش از شروع سال تحصیلی و بعد از آزمون جامع تابستان هم بررسی شد. آبشناسانی های پایه نهم بعد از برگزاری آزمون جامع تابستان در جلسات مشاوره شرکت کردند. این جلسات هم برای دانش آموزان و هم برای اولیا آن ها برگزار شد. مالکی درباره اهداف برگزاری این جلسات می گوید: «بررسی برنامه های تابستان، عملکرد دانش آموزان در آزمون جامع و صحبت درباره برنامه های آموزشی شروع سال تحصیلی، از موضوعات جلسات مشاوره با دانش آموزان و اولیا بود. ادامه این جلسات در مهرماه برگزار شد.»

روش جزوه نویسی صحیح و هدایت تحصیلی دو موضوع مهمی دیگری است که در مهرماه با دانش آموزان پایه نهم درباره آن ها صحبت شده است. مشاور پایه نهم آبشناسانی ها می گوید: «جزوه نویسی صحیح برای دانش آموزان پایه نهم که در آستانه ورود به دوره دوم دبیرستان هستند، اهمیت ویژه ای دارد. به همین منظور از پایگاه تابستانی با بررسی دقیق جزوات بچه ها نحوه جزوه نویسی صحیح و تاثیرات آن در یادگرفتن درس ها را به دانش آموزان آموزش دادیم. هدایت تحصیلی و مجموعه موضوعات مربوط به آن هم از دیگر برنامه های مهم نهمی های واحد آبشناسان است که با شروع سال تحصیلی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.»

اخبار پیشنهادی