شرکت میردامادی ها با دو تیم در مسابقات بسکتبال منطقه ای

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد امسال با دو تیم در مسابقات بسکتبال منطقه ۳ شرکت می کنند. نفرات این تیم ها بعد از ۴ جلسه تمرینی توسط مربی بسکتبال مدرسه مشخص شدند تا تمرینات ویژه شان را برای مسابقات منطقه ۳ آغاز کنند. تمرینات میردامادی ها در زنگ های ورزش، دوشنبه ها در سالن شهید کشوری برگزار می شود. اسامی نفرات انتخاب شده تیم اول بسکتبال مدرسه به این شرح است: مهرتاش ابوالقاسمی، امیرپارسا جمشیدیان، کیومرث دهقان زاده، مهیار جامعی، مانی عطارنژاد، امیررضا جزایری، پرهام بیگ محمد و امیرحسین عسگری. در تیم دوم هم این نفرات حضور خواهند داشت: پوریا نوروزی فرد، آرش احمدی، سینا منافی،ایلیا خیاطان، ارشیا زندیه و پارسا محمد بیگی.

آموزش قوانین و ۴ مهارت اصلی بسکتبال

بسکتبال یکی از ورزش های پرطرفدار بین دانش آموزان واحد میرداماد است. میردامادی ها سال گذشته قهرمان مسابقات منطقه شدند و امسال قصد دارند با دو تیم وارد این رقابت ها شوند. «محمد حسین غفاری راد» مربی استعدادیابی فدراسیون بسکتبال و سرمربی سابق تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران و مربی تیم بسکتبال واحد میرداماد، درباره زنگ های ورزش دانش آموزان می گوید: «تمرینات دانش آموزان در هر پایه با توجه به توانایی آن ها انجام می شود. برای پایه هفتمی ها هر هفته قوانین بسکتبال را در چند دقیقه کوتاه آموزش می دهیم. مرحله بعدی، آموزش ۴ مهارت اصلی یعنی شوت زدن، دریبل، سه گام رفتن و پاس دادن است.»

۴۵ دقیقه تمرین، ۴۵ دقیقه بازی

 بخش دوم تمرینات بسکتبال دانش آموزان واحد میرداماد بازی گروهی است. به گفته غفاری راد، بازی گروهی هم با هدف آموزش انجام می شود: «بعد از ۴۵ دقیقه آموزش، دانش آموزان در دو گروه به مدت ۴۵ دقیقه بسکتبال بازی می کنند. یارگیری، دفاع، حمله، تنظیم تنفس و تقویت قدرت بدنی از اهداف این بخش از تمرینات بسکتبال است. با توجه به پیشرفت هر دانش آموز، تمریناتی هم به شکل انفرادی می دهیم تا نقاط ضعف هر بازیکن برطرف شده و به شرایط ایده آل برای برگزاری مسابقه برسد.»

نفرات منتخب چطور انتخاب می شوند؟

دانش آموز میردامادی برای حضور در تیم بسکتبال مدرسه بر اساس سهمیه بندی پایه ای انتخاب می شوند. غفاری راد می گوید: «امسال با دو تیم در مسابقات شرکت می کنیم. در تیم اول ۸ سهمیه از پایه نهم، ۴ سهمیه از پایه هشتم و دو سهیمه از پایه هفتم حضور دارند. با توجه به دانش آموزان مستعد زیادی که در هر سه پایه داریم، تیم دومی هم تشکیل می دهیم تا در مسابقات شرکت کند. نفرات تیم دوم می توانند با تلاش بیشتر به تیم اول واحد میرداماد راه پیدا کنند.»

مسابقات بسکتبال مدارس منطقه ۳ تهران اواخر آبان ماه آغاز می شود.

اخبار پیشنهادی