روزهای زوج آموزش، روزهای فرد پیگیری

بیش از دو ماه از تعطیلی مدارس می گذرد. در این مدت آموزش در واحد تجریش از طریق کانال اطلاع رسانی , گروه های درسی و کلاسهای آنلاین ادامه پیدا کرده است. تجریشی ها در چالش های مدرسه هم شرکت کردند و  کارهایی مانند پختن نان را یاد گرفتند.

 ساره قادری، مدیر پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد تجریش در مصاحبه با سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از فعالیتهای انجام شده در ایام تعطیلی مدرسه می گوید.

قادری صحبتهایش در مورد تدریس دروس را اینگونه آغاز کرد: «برنامه آموزشی واحد تجریش از هفته اول اسفند آغاز شد. روزهای زوج محتوای آموزشی را در کانال اطلاع رسانی مدرسه و گروه های آموزشی بارگذاری می کنیم. این محتوا شامل فیلمها و کلیپهای آموزشی و تکالیف دانش آموزان است. روزهای فرد هم تکالیف را پیگیری می کنیم و بازخورد می دهیم.»

وی افزود: «علاوه بر این برای دانش آموزان دوره دوم دبستان( پایه های چهارم تا ششم) کلاسهای آنلاین برای دروس فارسی، ریاضی و علوم برگزار می شود. هفته ای دو بار نیز برای دوره اول دبستان , دوره دروس صورت می گیرد. همچنین روزهای پنجشنبه ویدیوهای آموزشی زبان انگلیسی در کانال قرار می گیرد و بچه ها یک هفته وقت دارند تا تکالیف را انجام بدهند.»

او ادامه داد: «محتواهای دروس فوق برنامه نظیر کامپیوتر , خوشنویسی , هنر و ورزش نیز طبق یک جدول در روزهای مشخص در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.»

به گفته مدیر واحد تجریش، تدریس کتابهای درسی هفته اول یا دوم اردیبهشت تمام شد و زمان باقیمانده به مرور و تکرار و تمرین و ارزیابی پرداخته می شود. وی گفت: «در برگزاری کلاسهای آنلاین به مشغله اولیا و نبود امکانات کافی در این زمینه توجه کرده و سعی کردیم تا حد امکان کمتر کلاسهای آنلاین برگزار کنیم.» قادری در این باره افزود: «ویدیوهای آموزشی را در کانال بارگذاری کردیم. یک بازه زمانی ۲۴ ساعته برای دیدن ویدیوها و انجام تکالیف وجود دارد و اولیا می توانند برای انتقال محتوای آموزشی به فرزندان خود، زمان را مدیریت کنند.»

او نقش معلمان در پیشبرد این روش آموزشی را بسیار تعیین کننده دانست و گفت: «در این مدت معلمان بیشترین همکاری را با ما داشتند که جا دارد از همه آنها تشکر کنم. ویدیوهای آموزشی بسیار خوبی تهیه شد که پس از تایید معاونت آموزشی مجتمع علامه طباطبایی در کانال قرار گرفت. به خاطر مشکلاتی مانند کندی اینترنت و موارد دیگر گاهی پیش می آمد که دبیران تا پاسی از شب مشغول تهیه و ارسال ویدیوها بودند که در زمان مقرر به دست دانش آموزان برسد.»

فعالیتهای واحد تجریش فقط به حوزه آموزشی محدود نمی شود. قادری در این باره گفت: «چندین چالش و مسابقه در این مدت برگزار کردیم که هرکدام در راستای آموزشهای مدرسه و یا با توجه به شرایط و نیازهای روز انتخاب شدند. مثلا چالش پخت نان در خانه برای معلمها و دانش آموزان و یا ساختن کاردستی موش سفره هفت سین برای تقویت مهارتهای دست ورزی دانش آموزان. چالش انجام حرکات ورزشی هم برگزار شد تا به این بهانه بچه ها تحرک داشته باشند. مسابقه آشپزی هم دیگر چالش برگزار شده بود. استقبال بچه ها در این چالش ها بالای ۵۰ درصد بود.»

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با مشاور مدرسه از دیگر کارهایی بود که در مدرسه انجام شد. مدیر واحد تجریش در این باره توضیح داد: « روانشناس مدرسه ساعتهایی را مشخص کردند تا اولیا بتوانند در این مدت مشکلات احتمالی را مطرح کنند و مشاوره بگیرند. روزهای سه شنبه هر هفته نیز بطور ثابت به این امر اختصاص داده شده است. بدین ترتیب که اولیا سوالات خود را در حیطه فرزندپروری و روانشناسی مطرح می کنند و مشاور مدرسه پاسخ را به صورت عمومی برای استفاده کسانی که ممکن است سوال مشابهی در این زمینه داشته باشند، مطرح می کنند.»

ساره قادری از اولیا به خاطر همکاری خوبشان تشکر کرد و گفت: « اولیا علی رغم فشاری که خود به واسطه دوران قرنطینه و تعییر سبک زندگی بخاطر شیوع بیماری کرونا متحمل شده بودند، بخشی از بار آموزشی را در این ایام به دوش کشیدند و بدون همکاری آنها فعالیتهای آموزشی ما با اختلال مواجه می شد. ضمن عرض تشکر مجدد بخاطر تحمل نقطه ضعف ها و احیانا کاستی ها، از آنها درخواست دارم این همدلی و همکاری با بخش آموزش را تا پایان سال تحصیلی نیز ادامه بدهند.»

اخبار پیشنهادی