رقابت بلند قامتان علامه ای از جمعه آغاز می شود

مسابقات بسکتبال سومین المپیاد ورزشی طلیعه نور از جمعه ۲۹ دی ماه آغاز می شود. تیمهایی از دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی – واحدهای گلستان، فرمانیه، پاسداران و میرداماد و دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحدهای پاسداران و شریعتی در مسابقات بسکتبال حضور خواهند داشت. مسابقات برای سه پایه هفتم، هشتم، نهم و دهم به صورت مجزا برگزار می شود.

افتتاحیه با مسابقات پایه هشتم

مسابقات بسکتبال سومین المپیاد ورزشی طلیعه نور با بازی تیم «واحد گلستان» و «واحد پاسداران دوره اول» افتتاح می شود. این دو تیم سال گذشته نتوانستند بین سه تیم برتر باشند و امسال تلاش می کنند که یکی از رتبه های اول تا سوم را کسب کنند. البته در این مسیر رقبای سرسختی مانند «آبشناسان»، «فرمانیه» و «میرداماد» را پیش رو دارند.

تیم بسکتبال پایه هشتم «واحد فرمانیه» جمعه باید با میردامادی ها بازی کند. واحدهای فرمانیه و میرداماد در سال گذشته رتبه های اول و سوم را به دست آوردند و امسال در مرحله اول رقابت ها با قرعه سختی مواجه شده اند. در پایه هشتم تیم واحد آبشناسان در مرحله اول استراحت دارد.

پایه هفتم؛ رقابت تازه واردها

مسابقات پایه هفتم با حضور پنج تیم دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی- واحدهای میرداماد، فرمانیه، آبشناسان، پاسداران و گلستان برگزار خواهد شد. بسکتبالیست های این تیم ها سابقه حضور در مسابقات طلیعه نور سال های گذشته را ندارند و کم تجربه به نظر می رسند. در اولین دیدار پایه هفتم، تیم های «واحد فرمانیه» و «واحد گلستان» با هم مسابقه می دهند. باید منتظر ماند و دید که هفتمی ها در اولین تجربه خود در المپیاد طلیعه نور چه می کنند.

تیم پایه هفتم «واحد گلستان» سال گذشته به مقام سوم دست یافت و امسال تلاش می کند رتبه بهتری به دست بیاورد. در مقابل فرمانیه ای ها پارسال نتوانستند جزو سه تیم برتر باشند و همه تلاش آنها این است که در پایان این مسابقات روی سکو باشند.

در مسابقه دیگر این پایه، تیم های «واحد میرداماد» و «واحد پاسداران» با هم مسابقه می دهند. میردامادی ها سال گذشته در پایه هفتم قهرمان شدند و امسال می خواهند با نفرات جدید از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. در مسابقات پایه هفتم آبشناسانی ها با قرعه استراحت روبرو هستند و در مرحله بعد با برنده واحدفرمانیه و واحد گلستان مسابقه می دهند.

پایه نهم و دهم؛ قرعه استراحت برای قهرمان دوره قبل

در این پایه شش تیم دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی – واحدهای واحد های میرداماد، گلستان، فرمانیه و آبشناسان و دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران و شریعتی حضور دارند.

در اولین بازی ساعت ۱۳:۳۰ تیم های «واحد میرداماد» و «واحد گلستان» با هم مسابقه می دهند. این دو تیم در مسابقات پایه هشتم و نهم سال گذشته دوم و سوم شدند و در بازی اول کار سختی در مقابل یکدیگر در پیش دارند.

در بازی دوم هم تیم های دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی- واحدهای «پاسداران» و «شریعتی» با هم مسابقه می دهند. تیم های «آبشناسان» و «فرمانیه» در دور اول مسابقات استراحت دارند.

سال گذشته در مسابقات پایه نهم و دهم تیم واحد آبشناسان قهرمان شد و امسال هم مدعی اول قهرمانی است. این تیم چند روز پیش توانست در مسابقات منطقه ۵ رتبه اول را به دست آورد و از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند.

مسابقات مراحل بالاتر بسکتبال در هفته های آینده برگزار می شود و سایت alameh.ir و کانال علامه ای ها به صورت کامل این مسابقات را پوشش می دهد.

اخبار پیشنهادی