راه‌اندازی کانون نخبگان واحد فرمانیه

کانون نخبگان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه ویژه پایه هشتم تشکیل شد. در این کانون، ۴۰ نفر از دانش‌آموزان برتر آموزشی این پایه در کلاس‌های ویژه شرکت می‌کنند. کلاس های کانون نخبگان از پنج شنبه ۲۶ فروردین به صورت آنلاین آغاز شد.«عباس حضرتی» مسئول آموزش و مشاور هشتمی های این واحد درباره هدف برگزاری این کلاس ها می گوید: «هدف ما از برگزاری این کلاس های ویژه، کشف و رشد استعدادهای برتر به منظور شرکت در مسابقات علمی کشوری و بین المللی مثل المپیاد ها است.»

حضرتی همچنین درباره ضروت ایجاد کانون های این چنینی می گوید: « یکی از آسیب ها و مشکلات دانش آموزان در انتخاب مسیر پیشرفت تحصیلی، نحوه انتخاب آن است. این مسیر صرفا بر اساس علاقه دانش آموز انتخاب می شود در صورتی که معیار های استعداد تحصیلی، توانایی یادگیری و ظرفیت مشارکت دانش آموز در فرآیند یاددهی و یادگیری در کنار علاقه دانش آموز، بسیار مهم هستند. کانون هایی با این اهداف بر اساس همین معیار ها جلو می روند.»

به گفته مسئول آموزش این واحد، نگاه کانون نخبگان، نگاهی علمی به مسیر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است: «نگاه کانون نخبگان با در نظر گرفتن تمامی معیار ها در انتخاب مسیر پیشرفت تحصیلی دانش آموز، نگاهی علمی است؛ علاوه بر این معیارها،  در نظر گرفتن ابعاد جسمی، روحی و علمی دانش آموز در انتخاب این مسیر بسیار مهم است. ما در کانون نخبگان واحد فرمانیه به دنبال پاسخ صحیح این سوال هستیم که دانش آموزان، چه استعدادی، در چه رشته ای و با چه ظرفیت یادگیری یاددهی برای موفقیت تحصیلی در آینده دارند؟»

کلاس های این کانون در دو درس ریاضی و علوم و ویژه هشتمی ها برگزار میشود؛ حضرتی می گوید: «برگزاری کلاس ها در دو درس ریاضی و علوم و ویژه دانش آموزان پایه هشتم است؛ در این پایه به دلیل شرایط سنی دانش آموزان، توانایی بیشتری برای اموزش های فراشناختی این کلاس ها وجود دارد؛ علاوه بر این، برگزاری کلاس در این دو درس علاوه بر آماده کردن دانش آموزان برای المپیادهای علمی، به ما کمک می کند تا در فرآیندی سه ماهه متوجه شویم که دانش آموز در کدام زمینه علمی، توانایی رشد و شکوفایی بیشتری دارد.»

اخبار پیشنهادی