خواسته مدیر واحد میرداماد از دانش آموزان:

راستگویی، شجاعت، احترام و فعالیت های گروهی

واحد میرداماد، قدیمی ترین واحد آموزشی مجتمع علامه طباطبایی امسال وارد سی و یکمین سال فعالیت خود می شود. مدیر این واحد خوشنام و خوش سابقه، «دارا امانی» است. او پیش از این مدیر واحدهای آبشناسان و پاسداران بود. دوره ای هم مسئولیت آموزش مجتمع را بر عهده داشت. امانی در گفتگو با سایت «مجتمع علامه طباطبایی» درباره برنامه های واحد میرداماد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و اولویت های مدرسه، توضیحاتی ارائه داده است.

آقای امانی، دانش آموز واحد میرداماد در طول سال تحصیلی چطور آموزش می بیند و چه ویژگی هایی کسب می کند؟

در تمام سالهایی که به عنوان معلم و مدیر در مدارس کار کرده ام، دوست داشتم دانش آموزانم چهار ویژگی مهم را یاد بگیرند: راستگویی، شجاعت، احترام به بزرگتر و حضور در فعالیت های گروهی. دانش آموزان این خصلت ها را باید در رفتار دبیران و کادر اجرایی مدرسه ببینند. این موضوعی است که در همه جلسات از دبیران و کادر اجرایی می خواهم.

دانش آموزان پایه هفتم واحد میرداماد که از مقطع ابتدایی آمده اند، از ابتدای سال چطور با شرایط مقطع دوره اول و محیط مدرسه تطبیق پیدا می کنند؟

پایگاه تابستانی و اردوی دوستی برای پایه هفتمی ها، با هدف آشنایی شان با دبیرستان برگزار می شود تا از فضای دبستان خارج شوند. مرور درس های سال گذشته و آموزش تدریجی مطالب جدید هم باعث می شود که دانش آموزان با فضای آموزشی دوره اول دبیرستان بیشتر هماهنگ شوند. برگزاری آزمون جامع تابستانی، بخش دیگری از آشنایی دانش آموزان با محیط آموزشی جدید است. همچنین در تابستان انتظارت مان از دانش آموزان و خدماتی که از طرف مدرسه ارائه می شود را توضیح می دهیم. با این روند، ابتدای مهرماه هیچ مشکلی با هفتمی ها از نظر تطبیق با شرایط تحصیلی جدیدشان نداریم.

برای نهمی های مدرسه، چه برنامه هایی دارید تا ویژگی های مدنظرتان را کسب کنند؟

یکی از مهمترین رویکردهای واحد میرداماد به دانش آموزان پایه نهم، ارائه مسئولیت های مختلف در امور جاری مدرسه به آن ها است. در حقیقت دانش آموزان پایه نهم در اموری مثل برقراری نظم و برگزاری برنامه ها و مراسم ها، به کادر اجرایی مدرسه کمک می کنند. مسئولیت دادن به این دانش آموزان، هم مسئولیت پذیری و مستقل بودن شان را تقویت می کند و هم رفتارشان الگویی خواهد بود برای هفتمی ها. علاوه بر رویکرد کلی آموزش برای هفتمی ها و نهمی ها، با توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان، برای هر فرد هم برنامه های خاص داریم. مثلا برنامه مان برای دانش آموزانی که منزوی یا کم حرف هستند یا دانش آموزان برونگرا متفاوت است. به بیان دیگر برای همه دانش آموزان یک نسخه کلی نداریم و در صورت لزوم، برای افراد، برنامه های اختصاصی ارائه می کنیم.

امسال برنامه های فرهنگی در واحد میرداماد چطور برگزار می شود؟

برنامه های فرهنگی واحد میرداماد از بخش های متنوعی تشکیل شده است. مناسبت های ملی و مذهبی، اردوهای ورزشی و تفریحی درون استان، اردوهای بیرون استان و اردوهایی ویژه دانش آموزان ممتاز. امسال بخشی از فعالیت کلاس های کانون مدرسه هم به فعالیت های فرهنگی مان مرتبط است. میردامادی ها در سال تحصیلی جاری در کلاس های کانون نظیر خوشنویسی و طراحی، نقاشی، گرافیک، گل و گیاه، تئاتر و عکاسی شرکت می کنند. اعتقاد داریم که بخش مهمی از ویژگی هایی مثل شجاعت، راستگویی و فعالیت در گروه، در فعالیت های فرهنگی مدرسه مان نمود پیدا می کند.

در شروع سال تحصیلی، چه صحبتی با اولیا دانش آموزان واحد میرداماد دارید؟

امنیت روانی و شادابی دانش آموزان مهمترین شعار واحد میرداماد است. برای تحقق این شعار، به همراهی اولیا محترم احتیاج داریم. از خانواده ها تقاضا دارم به مدرسه اعتماد کنند و پشتیبان ما باشند. فراموش نکنیم که برای تربیت یک دانش آموز موفق، سه ضلع مثلث یعنی مدرسه، خانواده و دانش آموز می بایست در کنار هم باشند.

اخبار پیشنهادی