گفت و گو با مسئول فرهنگی واحد پاسدران

رادیو علامه در دبستان پاسدران منتشر می شود

«ارتقاء روحیه مشارکت در دانش آموزان، ترویج همفکری و همدلی، احترام به دیگران و بالا بردن ظرفیت برد و باخت، از جمله اهداف فرهنگی واحد پاسدارن در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است.» این را مسئول فرهنگی دبستان علامه طباطیایی- واحد پاسداران می گوید.

امیر اسماعیلی، در تشریح برنامه های واحد پاسداران برای تحقق اهداف فرهنگی فوق، اضافه می کند: «برگزاری مسابقات فرهنگی، اردوهای تفریحی، آموزشی و زیارتی و اجرای بازی های گروهی بخشی از برنامه هایی است که برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته ایم.»

وی تاکید می کند که برنامه های پایه های مختلف با یکدیگر متفاوت است: «یک اصل در همه برنامه ها جاری است. آن هم اینکه محیط مدرسه باید شاد باشد و برنامه ها هم باید بچه ها را شاد نگه دارد.» برگزاری برنامه های مناسبتی از جمله وظایف واحد فرهنگی مدرسه است: «ابتدای مهرماه، جدا از جشن بازگشایی، برنامه هایی برای هفته دفاع مقدس داشتیم. آبان ماه، روز دانش آموز را داریم. برای روزهای نظیر روز کودک و روز تربیت بدنی نیز برنامه هایی تدارک دیده ایم.»

امسال در واحد پاسداران، «رادیو علامه» هم فعال خواهد بود. اسماعیلی درباره نحوه تهیه رادیو علامه توضیح می دهد: «رادیو علامه، یک کار دانش آموزی است. یک نفر با مشارکت معلمان و مربیان، محتوا را تولید می کند و یک نفر دیگر بعنوان گوینده آن را می خواند. خبرها هم درباره رویدادهای مدرسه است. گوینده ها نیز هر ماه تغییر می کنند. بناست رادیو علامه، یا بصورت ویدیویی یا در قالب پادکست منتشر شود.»

اخبار پیشنهادی