در «پله آخر» چه گذشت؟

اولیا دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان، سه شنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نشست مجازی پله آخر شرکت کردند. این نشست با حضور «محمد عظیمی» مسئول آموزش و مشاور پایه هفتم این واحد برگزار شد. عظیمی درباره موضوع نشست پله آخر می گوید: «موضوع اصلی جلسه، صحبت درباره نحوه مطالعه و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان با توجه مدت زمان باقی مانده تا امتحانات پایان سال بود. در کنار مشاوره ها و برنامه های آموزشی متنوع با دانش آموزان، لازم بود که با اولیا هم پیرامون این موضوعات صحبت می کردیم.»

صحبت درباره بازی های رایانه ای از دیگر بخش های این جلسه بود؛ مسئول آموزش واحد گلستان می گوید: «بازی های رایانه ای یکی از تفریحاتی است معمولا بچه های این سن به انجام آن می پردازند. نکته مهم اما کنترل این موضوع و محدود کردن آن به ساعت مشخصی در روز است تا دانش آموز بتواند به دیگر مسائل روزانه خود مثل درس خواندن، صحبت با خانواده، برنامه ریزی کردن و …. بپردازد.»

به گفته عظیمی در کنار تمامی صحبت ها، ریشه شناسی این مسائل و گوشزد کردن آن به خانواده ها از مهم ترین بخش های نشست پله آخر بود: «شناخت آسیب های بازی های رایانه ای و فضای مجازی و بیان آن  به خانواده ها، نیازمند نگاهی جامعه شناختی به این مسئله بود. این که خانواده ها بدانند دامنه اثرات مخرب بازی های رایانه ای و فضای مجازی بسیار فراتر از مسیر تحصیلی دانش آموزان خواهد بود و بر زندگی فردی و اجتماعی آن ها را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد از مهم ترین مسائلی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.»

اخبار پیشنهادی