در جلسه شورای دبیران مطرح شد: دبیران، الگویی مهم برای دانش آموزان هستند

اولین جلسه شورای دبیران دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ هفته اول مهرماه برگزار شد.

این اولین جلسه شورای دبیران با حضور «امین غفاری» به عنوان مدیر داخلی واحد آبشناسان بود. وی به نکاتی در مورد قوانین و ضوابط سازمانی مدرسه در سال تحصیلی از جمله پوشش و اخلاق و رفت و آمد دبیران اشاره کرد و از آنان خواست که اهداف کلی آموزش مجتمع را همواره مد نظر داشته باشند. او همچنین گفت که دبیران با دیگر بخش های مدرسه از جمله امور دفتری برای پیشبرد هرچه بهتر فعالیتهای مدرسه همکاری مناسب داشته باشند.

در جلسه شورای دبیران به چند نفر از دبیران به قید قرعه هدایایی اهدا شد. همچنین محمود دلکش دبیر باسابقه درس زیست شناسی به عنوان نماینده دبیران واحد آبشناسان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ انتخاب شد.

محمد عظیمی مسئول آموزش واحد آبشناسان در این جلسه درباره قوانین آموزشی صحبت کرد. او به فعالیتهایی که هر دبیر باید انجام بدهد از جمله جمع آوری طرح درسها ، برگزاری آزمونهای هفتگی و نحوه ارتباط با کادر مدرسه اشاره کرد.

رسالت دبیران، تربیت یک نسل است

یکی از بخش های جلسه شورای دبیران در سالهای گذشته پرداختن به مسائل آموزشی از نظر تربیتی و اخلاقی است. عظیمی در مورد الگوبرداری نوجوانان از دبیران صحبت کرد: «دانش آموزان در سنین نوجوانی به دنبال الگو هستند و دبیران به عنوان «دیگری مهم» مورد توجه نوجوانان قرار می گیرند. پس باید به ظاهر، منش و رفتارشان بیش از پیش توجه کنند تا الگوهای خوبی برای شاگردهایشان باشند.»

وی افزود: «ما در هر کلاس ظاهرا با ۳۰ نفر دانش آموز سر و کار داریم، اما هر دانش آموز با چندین نفر در ارتباط است و خود آنها هم با چندین نفر دیگر ارتباط دارند. پس ما هر اثر مثبتی که بر دانش آموزان داشته باشیم اثرات آن در نهایت به تعداد زیادی از انسانها در جامعه می رسد.»

عظیمی صحبتهایش را اینگونه ادامه داد: «خداوند هر انسانی را به دلیلی خلق کرده و همه ما به دنیا آمده ایم که در گوشه ای یک تغییر سازنده و مثبت ایجاد کنیم. نکته مهم این است که خیلی از انسانها متوجه نمی شوند که کجا باید این اثر مثبت را ایجاد کنند، اما برای دبیران این مشکل وجود ندارند. دبیران در کلاس درس اثرگذار هستند و یک نسل را تربیت می کنند.»

اخبار پیشنهادی