درس «آزمایشگاه» فرمانیه ای ها؛ از آزمایش آنلاین تا ضبط ویدئو

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه، درس آزمایشگاه را با شیوه های متنوعی یاد گرفته و تجربه می کنند. «سید مرتضی سجادی» دبیر آزمایشگاه واحد فرمانیه درباره درس آزمایشگاه می گوید: «منبع این درس، آزمایش های کتاب علوم دانش آموزان است. اما ما در آزمایش هایمان سعی می کنیم فراتر از آزمایش های کتاب را هم به دانش آموزان آموزش بدهیم.»

سجادی همچنین درباره شیوه های انجام آزمایش می گوید: «حضور دانش آموزان برای انجام آزمایش، دیدن مراحل هر کدام از آزمایش ها و انجام آن ها در محیط آزمایشگاه، مراحل بسیار مهمی بود که متاسفانه با آموزش مجازی امکان آن وجود ندارد. برای انتقال بهتر مطالب آموزشی و بالا بردن اطلاعات دانش آموزان، از تمامی مراحل آزمایش ها فیلم ضبط می کنیم. نمایش این فیلم ها و دیدن کامل فرآیند هر آزمایش به دانش آموزان کمک می کند که بیشتر با نحوه انجام آزمایش ها آشنا شوند.»

به گفته دبیر آزمایشگاه واحد فرمانیه، نکته مهم آزمایشگاه های آنلاین، آموزش تئوری مباحث است: «نرم افزار های متعددی برای آزمایش مجازی وجود دارند. آزمایش های آنلاین با وجود نداشتن حس فضای آزمایش حضوری، برای آموزش تئوری مطالب درسی بسیار کمک کننده هستند. دقت آزمایش های آنلاین بسیار بالا است و دانش آموز قبل از قرار گرفتن در شرایط آزمایشگاه، می تواند هر مرحله آزمایش را با دقت بالا مشاهده کند.»

در آزمایش هایی که انجام می دهیم، سعی بر تناسب نوع آزمایش با لوازم در منزل دانش آموزان است؛ سجادی می گوید: «به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدرسه و مجازی بودن آموزش، آزمایش ها را با توجه به امکانات دانش آموزان انجام می دهیم. هم سطح کردن امکان انجام آزمایش برای همه، کمک می کند که تمامی دانش آموزان بتوانند آزمایش ها را انجام داده و نتایج آن را بررسی کنند.»

اخبار پیشنهادی