دختران علامه ای علم اقتصاد را به صورت عملی یاد می گیرند

بخشی از علم اقتصاد به شکل کاربردی و ساده، در طول سال تحصیلی به دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران آموزش داده می شود. دختران علامه ای در کلاس «سواد مالی» با تمرین های عملی این مفاهیم را یاد می گیرند. سواد مالی روزهای یکشنبه برای دانش آموزان پایه هفتم برگزار می شود.

آشنایی با علم اقتصاد

مریم معصومی معلم «سواد مالی» دختران پاسدارانی می گوید هدف از برگزاری این کلاس آشنایی با علم اقتصاد و کاربرد آن در زندگی است: «آشنایی بچه‌ها با انواع منابع مالی و محدودیت آن ها، تصمیم گیری های صحیح مالی شامل به دست آوردن پول، خرج کردن و پس انداز پول، مسئولیت پذیری اقتصادی، سرمایه گذاری و خرید مقایسه ای از جمله اهداف این درس است. سعی داریم مباحث عملی علم اقتصاد را به صورت ساد و کاربردی به دانش آموزان آموزش دهیم.»

سر فصل های سواد مالی

انتخاب کسب و کار عملی، تصمیم گیری پولی، روش تفکر اقتصادی، انتخاب مسیر شغلی، تبلیغات و کسب درآمد، مدیریت پول، بازی کسب و کار، استفاده از یک حساب بانکی، تاثیرات مالیات بر اقتصاد، بودجه ریزی و پس انداز و سرمایه گذاری از جمله سرفصل های کلاس سواد مالی دانش آموزان واحد پاسداران هستند.  

آموزش با تمرین

به گفته معصومی دختران علامه ای در کلاس سواد مالی، مفاهیم اقتصادی را با تمرینات ویژه ای یاد می گیرند: «تحقیق درباره کسب و کارهای موفق و ناموفق، بوجه ریزی اقتصادی و هدف گذاری خرید در منزل، کشیدن نمودار تفکر در طول زمان، تحقیق در مورد تبلیغات مختلف، درست کردن بازی فکری با مفاهیم آموخته شده و ساخت انواع کاردستی از جمله کارهایی است که با آن مفاهیم اقتصادی را به دانش آموزان آموزش می دهیم. با این تمرین ها، درس به شکل ماندگارتری در ذهن دانش آموزان تثبیت می شود.»

اخبار پیشنهادی