گفتگو با فرید خیرخواهان معاون اجرایی واحد آبشناسان

داشتن نظم، شوق یادگیری را تقویت می کند

«آموزش نظم و انضباط، شوق یادگیری را در دانش آموزان تقویت می کند.» این جمله را «فرید خیرخواهان» معاون اجرایی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان می گوید. خیرخواهان اعتقاد دارد داشتن انضباط در همه برنامه ها برای دانش آموزان، امروز بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده است: «دوسال آموزش آنلاین، دانش آموزان را تا حدودی از فضای مدرسه دور کرد. آشنا کردن مجدد بچه ها با فضای مدرسه و نظم و انضباط آن یکی از مهمترین برنامه ها ما در تابستان و شروع سال تحصیلی بود. اعتقاد داریم که منظم بودن بچه ها به صورت مستقیم بر تقویت شوق یادگیری در آن ها تاثیرگذار است.»

یکی از برنامه هایی که در پایگاه تابستانی به طور ویژه برای دانش آموزان پایه هفتم واحد آبشناسان در زمینه نظم برگزار شد، «نظمینو» بود. این برنامه مردادماه برای دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان برگزار شد. خیرخواهان درباره نظمینو می گوید: «برای دانش آموزان پایه هفتم که دو سال آخر دبستان را هم به صورت آنلاین گذراندند، موضوع نظم و انضباط در دبیرستان اهمیت بسیاری دارد. برای اینکه هفتمی ها را وارد فضای دبیرستان کنیم، تابستان برنامه نظمینو را برگزار کردیم. موضوع این جلسه امور اجرایی مدرسه، نظم و نحوه حضور دانش آموزان بود. نظمینو در طول سال تحصیلی درباره موضوعات مختلف برای همه دانش آموزان برگزار خواهد شد.»

ارتباط موثر و مفید کادر اجرایی دبیرستان با اولیا دانش آموزان، موضوع دیگری است که معاون دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان بر آن تاکید دارد. خیرخواهان اعتقاد دارد همه اجرای موفق همه برنامه ها مدرسه – هم آموزشی و هم تربیتی – جز با کمک اولیا میسر نیست: «زمانی همه هدف گذاری های مدرسه موفق می شود که همراهی اولیا وجود داشته باشد. ارتباط موثر با اولیا سبب رصد سریع تر مشکلات و حل دقیق تر آن ها خواهد شد. به همین منظور راه های ارتباطی تلفنی و فضای مجازی برای اولیا در نظر گرفته شده است.»

اخبار پیشنهادی