حفظ عملکرد پیشین با مدیریت جدید

رشد واحد آموزشی و حفظ روند این رشد وابسته به عوامل مختلفی است که فراهم کردنشان از دغدغه های همیشگی اعضا و مدیریت آن واحد است. «دارا امانی» مدیریت واحد آبشناسان از حفظ کیفیت یک واحد آموزشی در روزهای سخت آموزش آنلاین می گوید. در ادامه، گفت و گوی ما با مدیر واحد آبشناسان پیرامون این موضوع، سالی که گذشت و اهداف سال تحصیلی آینده را می خوانید.

اهداف مدنظر شما در سالی که گذشت چه تغییراتی داشت؟

معمولا اهداف کلی مدرسه در چارچوب آموزش و پرورش است اما روش ها بعضا متفاوت است. جزو برترین ها بودن و تربیت دانش آموزانی ممتاز در زمینه های اخلاقی، آموزشی و پژوهشی از اهدافی است که نه فقط  مدارس علامه که هر موسسه آموزشی برای رسیدن به آن تلاش می کند. در واحد پاسداران و در  تغییر مدل آموزش از حضوری به مجازی تنها روش هایمان برای دستیابی به این اهداف را تغییر داد. قبل از آمدن به واحد آبشناسان و زمانی که مدیریت واحد پسرانه پاسداران را برعهده داشتم، اصلی ترین دور نمای ما، ایمنی و شاد بودن مدرسه؛ هم در زمانی که مدرسه به شکل حضوری دایر بود و هم در روزهای آموزش آنلاین. 

عملکرد شما در واحد آبشناسان چه تفاوت هایی با واحد پاسداران خواهد داشت؟

در واحد پاسداران تلاش کردیم تا مدرسه را به شاخصی در منطقه ۴ و واحد آموزشی قابل احترام تبدیل کنیم. تحقق این هدف،  بدون وجود تیمی یکدست و همدل عملا میسر نبود. در واحد آبشناسان هم سعی ما بر حفظ روند پیشین است چرا که این واحد یکی از مجهزترین و پرمتقاضی ترین واحد های مجتمع علامه طباطبایی است و حجم ثبت نام سالانه، نشان دهنده کیفیت بسیار خوب این واحد آموزشی در بخش های مختلف است.

برای سال تحصیلی جدید چه برنامه هایی دارید؟

برنامه ریزی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را از تابستان و با شروع پایگاه تابستانی در قالب جلساتی با مشاوران تحصیلی، مربیان فرهنگی و مسئولین انضباطی مدرسه انجام شد. با دبیران هم در مقاطع زمانی مختلف و بسته به موضوع جلساتی را برگزار کردیم. هدف از این جلسات هم فکری و تبادل ایده و شرح وظایف نیروها بود.

با توجه به شروع آنلاین سال تحصیلی جدید، برای افزایش مهارت معلمان در تدریس آنلاین، چه برنامه هایی دارید؟

وقتی آموزش ها مجازی شد، بسیاری از واحدهای آموزشی با سردرگمی مواجه شدند. این سردرگمی در کنار آشنا نبودن مدارس و دبیران با لوازم تدریس آنلاین، آموزش را با مشکلاتی مواجه کرد. امروز اما با توجه به داشتن تجربه در آموزش آنلاین، دبیران با تدریس و کلاس آنلاین کاملا آشنایی دارند. در واحد آبشناسان با توجه به نظرات شورای مدرسه، جلسات آموزشی ویژه دبیران با هدف افزایش مهارت در استفاده از امکانات تدریس آنلاین برگزار کردیم تا در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ مشکلی از این نظر نداشته باشیم. هدف ما حفظ و ارتقا جایگاه آموزشی واحد آبشناسان و محوریت مهارت نیروها در کارهای تخصصی شان است.

خاطره ای از دوران تحصیل تان برای ما تعریف می کنید؟

خاطرم هست زمانی که اول ابتدایی بودم، مسئولین مدرسه به ما شیر و کیک به عنوان تغذیه برای زنگ تفریح می دادند. یک روز آموزگارمان گفت: «حق خوردن این تغذیه ها را ندارید؛ همه را در جا میزی بگذارید تا من با خودم به خانه ببرم.» همه ما دانش آموزان از این حرف دبیرمان ناراحت شدیم و تعجب کردیم. بعد از بازگشت از زنگ تفریح آموزگارمان به ما گفت: «خوراکی هایتان را روی میز بگذارید؛ می خواهم ببینم که همه شما تغذیه هایتان را می خورید.» آنجا بود که متوجه شدیم معلم مان قصد شوخی داشته و با این کار می خواهد ما را به خوردن تغذیه ها بیشتر تشویق کند.

اخبار پیشنهادی