حسن ختام سال تحصیلی ۹۷-۹۶ برای فرمانیه ای ها

جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان پایه نهم و جشن پایان سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه روز سه شنبه ۲۹ خرداد در مجتمع فرهنگی، ورزشی دزاشیب برگزار شد.

در این جشن دانش آموزان هر سه پایه به همراه پدر و مادرهایشان حضور داشتند. «هادی فلاح»، معاون واحد فرمانیه سخنران این جشن بود و ضمن خوش آمد گویی به حاضران گفت: «این نسل، نسلی هستند که از لحاظ علم و تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کنند و از پدر و مادر خود فاصله می گیرند. آنها چندین سال از سن واقعی خود بزرگتر هستند. پس ما در مدرسه و والدین در خانه وظیفه داریم نسبت به کم کردن این فاصله اقدام کنیم و آن را مدیریت کنیم.»

وی افزود: «برای ما و بسیاری از خانواده ها آموختن اخلاق و ادب به فرزندانمان، مهم تر از یادگیری درس هایی مثل ریاضی و علوم است. اگر دانش اموز به بالاترین مدارج علمی برسد، این مدرک بدون احترام متقابل و درک درست دیگران ارزش زیادی ندارد. ما در واحد فرمانیه به دنبال انجام این کار هستیم.»

هنرنمایی فرمانیه ای ها

دانش آموزان گروه سرود که ساعتی زودتر از دیگران به سالن جشن آمده بودند، بعد از سخنان معاون مدرسه به روی سن آمدند و دو سرود آشنا برای فرمانیه ای ها را اجرا کردند. این دانش آموزان با سرودهای «مادر» و «ایران» توانسته اند در سطح مجتمع و منطقه ۱ عناوین برتر را کسب کنند.

پس از اجرای سرود و پخش ویدیو کلیپی از عکس های اردوها و مراسم های سال تحصیلی ۹۷-۹۶، نوبت به اهدای لوح تقدیر به دانش آموزان پایه نهم رسید. نهمی ها کلاس به کلاس به روی سن رفتند و لوح تقدیر خود را از دست مسئولان مدرسه دریافت کردند. در این لوح نوشته شده است: «از این که در پرتو الطاف خاصه الهی در محضر پر فیض اساتید گران پایه و با همت و پشتکار والامزین به نور دانش و منور به پرتو بینش گردیده و موفق به گذران این مرحله از زندگی گردیده ای ، به یمن این مژده جان پرور، این لوح تقدیر تقدیم حضور می گردد. حسن ختام این بخش از جشن نمایش ویدیو کلیپی از عکس های اردوها و مراسم های سه سال گذشته بود. این ویدیو کلیپ خاطره انگیز مورد استقبال نهمی ها و پدر و مادرهایشان قرار گرفت.

چهره های ماندگار پایه نهم معرفی شدند

هفت دانش آموز برتر از بین دانش آموزان پایه نهم به عنوان چهره ماندگار این واحد انتخاب شدند. «علیرضا مافی»، «سورنا راس المالی»، «امیر محمد قربانی»، «آروین نبوی»، «عرفان چایی کوچه باغی»، «ابوالفضل وجگانی» و «سید مهرشاد موسوی یزدی» چهره های ماندگار سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در پایه نهم لقب گرفتند.

«ابوالفضل رستمی»، مدیر واحد فرمانیه در مورد انتخاب چهره های ماندگار گفت: «ما همیشه در جشن فارغ التحصیلی پایه نهم، چهره های ماندگار را معرفی می کنیم تا دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم با دیدن آنها الگو بگیرند و تلاش خود را بیشتر کنند.»

وی با بیان این که انتخاب چهره های ماندگار بهترین راه افزایش انگیزه در دانش آموزان سال های پایین تر است افزود: « ما چهره های ماندگار را نه فقط در حوزه درسی بلکه در حوزه های متنوعی مثل نوازندگی، قرآنی، علمی و ورزشی انتخاب می کنیم.»

گرفتن کارنامه و مجله هفت و نیم

بعد از اتمام جشن نوبت به گرفتن کارنامه رسید. در کنار کارنامه سال تحصیلی، شماره خرداد ماهنامه هفت و نیم نیز به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار گرفت.

 مادر «کورش عارف پور»، یکی از دانش آموزان پایه نهم بعد از گرفتن کارنامه به خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «به نظر من مهمترین نقطه قوت این مدرسه محیط دوستانه ای است که هم معلم ها و هم کادر مدرسه با بچه ها دارند و تک تک بچه ها را از لحاظ رفتاری می شناسند. با من هم همیشه در ارتباط بودند و نقطه ضعف ها و نکات مثبت در رفتار پسرم را به من می گفتند.»

کورش که کنار مادرش ایستاده بود گفت: «همین که سه سال را با یک مشاور بودیم اتفاق خیلی خوبی بود. من از این سه سال راضی بودم و تحصیلم را در دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران در رشته تجربی ادامه می دهم.»

اخبار پیشنهادی