حرف های مشاوران آبشناسانی با دانش آموزان درباره آزمون جامع

سومین آزمون جامع دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی دوشنبه ۲۵ اسفندماه برگزار می شود. دانش آموزان در این آزمون به سوالاتی از ریاضی، علوم، فارسی، عربی و زبان انگلیسی پاسخ می دهند. علامه ای ها برای موفقیت در این آزمون باید به چه نکاتی بیشتر توجه کنند؟ این پرسش را سه نفر از مشاوران دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان پاسخ داده اند.

ضعف های تان را بشناسید

«سواد دانش آموزان در آزمون جامع ۵۰ درصد موفقیت را تضمین می کند.» این صحبت «منصور بشارتی» مشاور پایه هشتم واحد آبشناسان است. بشارتی اعتقاد دارد موفیت با شناخت ضعف ها و برطرف کردنشان به دست می آید: «برای موفقیت در هر آزمونی باید ابتدا بر خودتان مسلط شوید و بر استرس هایتان غلبه کنید. با دانستن اینکه در آزمون های قبلی چه ضعف و قوتی داشتید، می توانید از تکرار اشتباهات گذشته هم جلوگیری کنید.»

بشارتی دانش آموزان را به تحلیل آزمون تشویق می کند: «تکرار نکردن اشتباهات آزمون های گذشته، فقط با تحلیل آزمون به دست می آید. در زمان باقی مانده تا آزمون جامع، با ساعت مطالعاتی بالا درس بخوانید و  تمرینات زیادی حل کنید.»

اعتماد به نفس داتشه باشید

داشتن اعتماد به نفس، توصیه «محمد قاسمی» مشاور هفتمی های واحد آبشناسان به دانش آموزان برای شرکت در آزمون جامع است. قاسمی می گوید: «شما یک دونده هستید، در حال مسابقه با دانش آموزان دیگر. برای پیروزی در این رقابت فقط کافیست پشت سرتان را نگاه کنید، اشتباهاتتان را ببینید و سعی در رفع آن ها داشته باشید. اگر به توانایی های خودتان اعتماد کنید و اعتماد به نفس داشته باشید، می توانید چند روز آینده را خوب مطالعه کنید و در آزمون جامع موفق باشید.»

تلاش، کلیدواژه موفقیت

«حسین جلالی» مشاور پایه هشتم واحد آبشناسان، راز موفقیت در آزمون جامع را فقط در یک کلمه می داند: «تلاش، کلید واژه موفقیت در آزمون جامع ۲۵ اسفند است. باید بدانیم هیچ موفقیتی بدون تلاش به دست نمی آید. اگر می خواهید موفق شوید باید تلاش کنید. تنها چیزی که برای موفقیت مهم است تلاش و صبر و توکل است.»

اخبار پیشنهادی