با حضور آموزگار واحد نیاوران و معاون مدرسه پاسداران در جلسه شورای عالی آموزش

جوایز برگزیدگان فصل دوم «تیک، تاک» اهدا شد

آموزگار دبستان علامه طباطبایی- واحد نیاواران و معاون دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسدران، بعنوان برندگان فصل دوم برنامه مشاوره ای – انگیزشی «تیک-تاک»، عصر دیروز با حضور در جلسه شورای عالی آموزش مجتمع، جوایز خود را دریافت کردند.

«مهشید بنار»، آموزگار درس فارسی در واحد نیاوران، با کسب امتیاز ۹۶.۳۳ (از ۱۰۰ امتیاز) بعنوان برگزیده هیات داورانِ جایزه «تیک، تاک» معرفی شد و جایزه خود را از یاسر توفیق حق، رئیس شورای عالی آموزش مجتمع دریافت کرد. همچنین «جواد امانی»، معاون مدرسه و مشاور تحصیلی واحد پاسداران، جایزه ویژه مخاطبین را از مصطفی جوادزاده، مدیر مجتمع علامه طباطبایی، دریافت کرد. برنامه وی ۲۰۸۶ بار بازدید شده بود. قسمت های فصل دوم «نیک، تاک» مجموعا بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ بار دیده شده است.

اعضای هیات داوران، متشکل از سه عضو ارشد آموزشی، فصل دوم «تیک، تاک» را بر اساس پنج معیار آراستگی ظاهری، جذابیت و به روز بودن موضوع، محتوای تخصصی آموزشی، شیوه اجرای محتوا و شروع و پایان بندی مناسب، داوری کردند. برنامه «تیک، تاک»، با هدف ارتقاء «انگیزه درس خواندن» و تقویت «شوق یادگیری» در دانش آموزان، از سال گذشته تولید و پخش شده است. مشاوران تحصیلی مدارس علامه طباطبایی با حضور در «استودیو هفت و نیم»، موضوعات انگیزشی و مشاورۀ تحصیلی را در ۹۰ ثانیه مطرح کردند. این مشاوران، توسط مدیران مدارس معرفی شده بودند. تاکنون دو فصل از برنامه «تیک-تاک» شامل ۱۶ قسمت پخش و داوری شده است.

توفیق حق: تقویت «شوق یادگیری»، به درستی بعنوان هدف انتخاب شد

یاسر توفیق حق، عضو هیات موسس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، در مراسم اهداء جوایز «تیک-تاک» گفت: «تقویت شوق یادگیری، یکی از راهبردهای کلان مجتمع است که به درستی بعنوان هدف برنامه انتخاب شده است. این راهبرد پس از ساعت ها گفت و گو در شورای عالی آموزش مجتمع، تدوین و تنظیم شده است.» وی تاکید کرد: «مجتمع از هر برنامه ای که به تقویت این راهبرد کلان کمک کند، حمایت می کند.» رئیس شواری عالی آموزش مجتمع، از زحمات همه مشاورانی که در برنامه تیک، تاک شرکت کرده اند، با ذکر اسامی آنها، قدردانی کرد: «از آقایان حامد معصومی (واحد میرداماد)، محمد علی جعفری (واحد آبشناسان)، جواد امانی (واحد پاسداران)، یعقوب امانی (واحد گلستان)، حسن روانگرد (واحد شریعتی) و خانم ها سعیده جعفری (واحد ابتدایی پاسداران)، مهشید بنار (واحد نیاوران)، بهاره طاهری و مهدیه شریفی (واحد تهرانپارس)، بخاظر شرکت شان در این برنامه تشکر می کنم.»

مدیر مجتمع و اعضای شورای عالی آموزش چه گفتند؟

مصطفی جوادزاده، مدیر مجتمع علامه طباطبایی در سخنان کوتاهی ضمن تبریک به برندگان فصل دوم برنامه مشاوره ای-انگیرشی «تیک، تاک» گفت: «امیدوارم از این فرصت ها برای تقویت بیشتر مجتمع استفاده کنیم و شاهد رشد همین برنامه نیز باشیم.» صادق بازوی، مسئول آموزش مدارس متوسطه دوره اول و دوم علامه طباطبایی و رئیس کمیته داوران برنامه «تیک، تاک»، ضمن تقدیر از فعالیت های آموزشی برگزیدگان، بخشی از تقدیرنامه ایشان را قرائت کرد: «امیداوریم در تحقق اهداف تعیین شده و ارتقاء شوق یادگیری در دانش آموزان مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، همچنان کوشا و موفق باشید.» محسن ایرجی، عضو شواری عالی آموزش نیز درباره راه های تقویت شوق یادگیری در دانش آموزان گفت: «مشاوران باید کمک کنند تا دانش آموزان عزت نفس پیدا کنند و به خودآگاهی و شناخت خودشان برسند. در آن صورت است که می توان کمک کرد تا کنجکاوی شان برانگیخته شود.» یاسر توفیق حق، مصطفی جوادزاده، محسن ایرجی، محمدرضا میبدی، صادق بازوی و اسماعیل خشنود، اعضای شورای عالی آموزش مجتمع علامه طباطبایی هستند.

برگزیدگان: از وجود «همدلی» در سطح مجتمع خوشحالیم

در جلسه عصر دیروز شواری عالی آموزش، برگزیدگان جایزه «تیک، تاک»، هر کدام نکات مدنظرشان را بیان کردند و به پرسش های اعضای شورای عالی آموزش پاسخ دادند. «مهشید بنار» با اشاره به دشواری کار آموزگاران مدارس ابتدایی گفت: «بخاطر تمرکز بیشتر روی نتیجه گیری در کنکور، شاید کمتر به سختی کار آموزگاران مدارس ابتدایی توجه می شود.» وی همدلی و همفکری را نقطه قوت واحد نیاوران عنوان کرد و افزود: «خوشحالیم که در مجتمع علامه طباطبایی کار می کنیم.» جواد امانی، نیز با اشاره به وجود همین همدلی بعنوان ویژگی مثبت واحد پاسداران گفت: «برای یک تدریس خوب در کلاس، تلفیق «دانش» و «هنر معلمی» اهمیت دارد.» وی برنامه تیک، تاک را بستری برای انتقال محتوای خوب آموزشی به مخاطبان توصیف کرد.

ویدیوی مراسم اهدای جایزه فصل دوم «تیک، تاک» و نظرات برگزیدگان را اینجا تماشا کنید. 

ویدیوهای هشت قسمت فصل دوم برنامه مشاوره ای- انگیزشی «تیک، تاک» را می توانید در لینک های زیر ببینید.

۱- «پرتاب اول را گُل کن ؛ حامد معصومی – واحد میرداماد

۲- «موقع درس خواندن، با موبایل چه کنیم؟» ؛ محمد علی جعفری – واحد آبشناسان

۳- «دوستِ خوب انتخاب کن ؛ یعقوب امانی – واحد گلستان

۴- «خسته و بی حوصله ام ؛ جواد امانی – واحد پاسداران (دوره اول)

۵- «چطور به درس خواندن علاقمند شوم؟» ؛ حسن روانگرد – واحد شریعتی

۶- «شباهت های درس خواندن و بازی کردن» ؛ مهشید بنار- واحد نیاوران

۷- «شباهت های درس خواندن و کیک شکلاتی ؛ سعیده جعفری – پاسداران (ابتدایی)

۸- «درس های حفظی را چطور یاد بگیریم؟» ؛ بهاره طاهری – واحد تهرانپارس

اخبار پیشنهادی