جلسه هدایت تحصیلی نهمی های واحد گلستان

اولین جلسه هدایت تحصیلی ویژه اولیاء دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان، روز دوشنبه اول آبان، از ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار شد.

امیر حسین کاظمی مشاور پایه نهم می گوید: «انتخاب رشته از مهمترین دغدغه های دانش آموزان و الدین آنها در پایه نهم است. ما با جلسه های فردی و گروهی متعدد، رشته های مختلف و پیش نیازها و ویژگی های مورد نیاز هرکدام از رشته ها را به دانش آموزان و اولیاء منتقل می کنیم.»

اسماعیل قربانی راوانشناس واحد گلستان نیز می گوید: «ما در طول سال سه جلسه هدایت تحصیلی در نظر گرفته ایم که اولین جلسه در اول آبان، دومین جلسه در اواسط زمستان و سومین جلسه هم بعد از عید برگزار می شود.»

وی با اشاره به طرح واره ها و باورهای غلطی که در مورد رشته ها در ذهن خانواده ها شکل گرفته است می افزاید: «ما در این جلسه معیارها و ملاک های لازم برای انتخاب رشته را برای اولیا توضیح دادیم و طرح واره های ذهنی آنها در مورد رشته های درسی را به چالش کشیدیم.»

اسماعیل قربانی مهمترین مسئله دانش اموزان نهم را استرس انتخاب رشته عنوان می کند.« یکی از مهمترین آفت های تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، استرس و نگرانی بیش از حد برای آزمونهای ورودی مدارس برتر و انتخاب رشته است که در موارد بسیاری نمود فیزیکی پیدا می کند، مانند عرق کردن کف دست. ما سعی می کنیم در این جلسه ها و جلسه های مشاوره فردی این استرس را کاهش دهیم.»

صحبت درباره اصل انتخاب از دیگر برنامه های مشاور واحد گلستان برای این جلسه بود. او می گوید: «یکی دیگر از موضوعاتی که در مورد آن صحبت کردیم، انتخاب در سنین نوجوانی و پاسخ به این سوال که آیا اساسا انتخاب نوجوان در این سن پایدار و قابل اتکا برای ساختن آینده روشن هست یا خیر.»

اخبار پیشنهادی