جلسه های مشاوره برای انتخاب رشته نهمی های واحد گلستان

این جلسات با حضور مشاور آموزشی، مشاور روانشناس، والدین و دانش آموز برای گفتگو درباره انتخاب رشته برگزار می شود.

دانش اموزان پایه نهم در انتهای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ یک انتخاب سرنوشت ساز دارند. آنها باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند که تاثیر مستقیم بر آینده شغلی و تحصیلی دارد. معاونت آموزشی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان به جهت تدقیق انتخاب رشته هر دانش آموز، کلاس های مشاوره روانشناختی برای هر دانش آموز در نظر گرفته است.

اسماعیل قربانی، مشاور روانشناس واحد گلستان در این باره می گوید: «ما در کنار اقداماتی که برای تکمیل اطلاعات هر دانش آموز در سامانه هدایت تحصیلی انجام داده ایم، جلسه های مشاوره روانشناختی هم برای هر دانش آموز با حضور والدین برگزار می کنیم. در این جلسه ها هر دانش آموز را از سه زاویه تیپ شخصیتی، علاقه و استعداد مورد بررسی قرار می دهیم. حضور پدر و مادر و یا حداقل یکی از آنها در این جلسه الزامی است چرا که می خواهیم دانش آموز را از دید پدر و مادر هم بسنجیم و از طرفی والدین را هم نسبت به برخی مسائل آگاه کنیم.»

وی می افزاید: «بعد از پایان جلسه و با بررسی پیشینه آموزشی دانش آموز که از طرف مشاور پایه نهم در اختیار ما قرار گرفته است، رشته ای را که فکر می کنیم مناسب آن دانش آموز است را به او پیشنهاد می کنیم. این جلسه فرصتی است برای به چالش کشیدن انتخاب های دانش آموز و اولیا و به هیچ عنوان جنبه اجبار و الزام در آن وجود ندارد. ما تلاش داریم با این جلسه ها برخی موانع و مشکلات بر سر راه انتخاب رشته مانند دخالت بیش از حد والدین، تاثیر دوستان و یا توجه صرف به بازار کار را به حداقل برسانیم.»

به گفته مشاور روانشناس واحد گلستان این جلسه ها با شروع نیمسال دوم آغاز شده و تا آخر اسفند ادامه دارد. زمان جلسه برای هر خانواده یک ساعت در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی