جشن فارغ التحصیلی گلستانی ها برگزار شد

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان با حضور در جشن فارغ التحصیلی با خاطره ای خوش مقطع متوسطه اول را به اتمام رساندند.

جشن فارغ التحصیلی روز چهارشنبه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۶ الی ۱۸.۳۰ در سالن مجتمع فرهنگی نور برگزار شد. نهمی ها به همراه اعضای خانواده در جشن حضور پیدا کردند.

حجت حضرتی مدیر واحد گلستان بعد از خیر مقدم به شرکت کنندگان، متنی را که از قبل آماده کرده بود خواند: «درست سه سال پیش بود که جمعی نامانوس و غریبه از خانواده ها، دانش آموزان، دبیران و همکاران اجرایی مدرسه گرد هم آمدند. بسیاری از افراد این جمع برای اولین بار بود که در کنار هم قرار می گرفتند، آن هم در مدرسه ای که چون نوزاد تازه متولد شده برای هر اقدام و حرکت خود نیازمند کمک و حمایت بود.»

وی افزود: «اما به لطف ایزد منان این نوزاد برخاست، راه رفت و دوید. امروز دیگر واحد گلستان مدرسه ای تازه تاسیس نیست بلکه یکی از بهترین مدارس مجتمع علامه طباطبایی و حتی کشور است. امروز مدرسه ما و شما یکی از جدی ترین و اصلی ترین رقبای مدارس طراز اول و یکی از پیشگامان تحول در نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی است.»

حضرتی ادامه داد: «بنده و همکارانم در همان سال اول گفتیم که مدرسه محل درس خواندن نیست بلکه محل زندگی کردن است. ما سعی کردیم در پدرانه ها و مادرانه ها، در اصفهان و مشهد و شیراز زندگی را به هم بیاموزیم و با هم زندگی کنیم. ما در تمام این لحظه ها با شما زندگی کردیم، آن هم عاشقانه و عارفانه.»

او در انتهای متن از دانش آموزان پایه نهم خداحافظی کرد: «آری هر سلام آغازی بر یک خداحافظی دردناک است. اما فراموش نکن که این خداحافظی است که سلامی دیگر را می زاید و آغاز می کند. دیروز تمام شد و امروز آغازی دیگر است در سنگری دیگر. پس بار دیگر به تو می گویم، آری به تو، هم کلاسی، سلام و هزاران درود و سلام.»

نهمی ها گزارشگر می شوند

گروه موسیقی سنتی شیر خدا پس از سخنرانی مدیر واحد گلستان، روی سن آمدند و چند قطعه موسیقی زنده با نی و دف اجرا کردند. مسابقه لب خوانی و دوبله و گزارش فوتبال هم یکی دیگر از برنامه های جشن بود. نهمی ها با لب خوانی موسیقی، دوبله کارتون و گزارش صحنه گل در یک مسابقه فوتبال، لحظاتی شاد را رقم زدند و جایزه گرفتند.

ترک سالن با چشمانی خیس

تقدیر از معلمان، مشاوران و کارگروه پایه نهم یکی دیگر از برنامه های این جشن بود که توسط یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان به نمایندگی از همه والدین صورت گرفت. مراسم جشن با پخش ویدیوکلیپی از خاطرات دانش آموزان نهم ادامه یافت. در این ویدیوکلیپ دانش آموزان از خاطرات خوبشان در مدت تحصیل در واحد گلستان گفتند. اهدای لوح یادبود پایان بخش جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان پایه نهم بود. پس از پایان مراسم، دانش آموزان دقایقی طولانی با معلمان و مشاوران و کادر اجرایی مدرسه خداحافظی کردند و چند نفری از دانش آموزان و مسئولان با چشمانی خیس سالن را ترک کردند.

اخبار پیشنهادی