توصیه های مشاور آبشناسانی ها برای بهتر درس خواندن

درس خواندن راه های متفاوتی دارد که هر کس باید با توجه به شرایطی که دارد، کسب کند. علی قاهری مشاور پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان در این مطلب نکات مهمی درباره چگونه درس خواندن را برای دانش آموزان تشریح کرده است.

افزایش  ساعت مطالعه

برای امتحانات سعی کنید مطالعه تان را به طور متوسط به روزی ۵ ساعت افزایش بدهید. این افزایش ساعت مطالعه به دلیل نداشتن تکلیف بسیار مفید خواهد بود.
 

درس خواندن با زمان بندی

مطالعه باید زمان بندی و برنامه ریزی شده باشد. میزان مطالعه لازم برای هر درس را تقسیم بر ۳ کنید. مرحله اول، خواندن درس هایی است که کمتر خوانده اید یا نیاز به مطالعه بیشتری در آن ها دارید؛ مرحله دوم مرور دوباره تمام مطالب کتاب و مرحله سوم حل نمونه سوالات امتحانی است.

به عنوان مثال اگر برای مطالعه درسی ۲ روز فرصت دارید آن را به ۳ بخش تقسیم کنید و هر بخش را به یکی از موارد بالا اختصاص دهید. نکته مهم این است که موارد مطالعه شده در کوتاه ترین زمان انجام شود و مرور و حل نمونه سوال بیشتر باشد.
 

حل نمونه سوال

بهترین نمونه سوال برای امتحانات، نمونه سوال های چند سال اخیر مجتمع است. آن ها را با دقت حل کنید و بعد سراغ نمونه سوالات امتحانی دیگر بروید.

 

اهمیت ویژه تغذیه
در این دوران به تغذیه تان اهمیت ویژه ای بدهید؛ صبحانه کامل، خواب شبانه ۸ ساعت و استراحت نیم ساعت بین هر مطالعه از نکاتی است که در دوره امتحانات اهمیتی بیش از قبل پیدا می کند.
 

استراحت بین درس خواندن
یکی از روش های مطالعه، ۹۰ دقیقه درس خواندن و نیم ساعت استراحت است. البته این با توجه به نوع اشخاص متفاوت است؛ اما بسیاری از برنامه های آموزشی بر همین مبنا نوشته می شود.

استرس عادی است
کسی که تلاش می کند کمترین استرس را دارد؛ بنابراین توجه داشته باشید که داشتن میزانی از استرس کاملا عادی است. 

به منبع سوالات دقت کنید
تاکید می کنم که مهم ترین منبع طرح سوال آزمون های ترم، کتاب درسی است؛ لطفا به تمام مطالب و تمرین های کتاب درسی ویژه آزمون نوبت اول مسلط باشید!

درس خواندن تا حد تسلط
میزان مطالعه برای هر درس عدد مشخصی ندارد. تا جایی مطالعه کنید که به درس مسلط شوید یعنی توان حل انواع سوالات امتحانی را داشته باشید.

اخبار پیشنهادی