توصیه های امتحانی مسئول آموزش واحد میرداماد به دانش آموزان

مدارس شهر تهران به دلیل آلودگی هوا امروز و فردا (۳۰ آذر و ۱ دی ماه) تعطیل است. دانش آموزان در این روزهای تعطیل چطور باید درس بخوانند تا از تعطیلات به وجود آمده بهترین استفاده را داشته باشند؟ «امیرحسین غفوری» مسئول آموزش دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد میرداماد چند توصیه مهم به دانش آموزان برای مطالعه درس ها دارد. میردامادی ها با این توصیه ها می توانند از تعطیلات به بهترین شکل در جهت مطالعه درس ها استفاده کنند:

اول کتاب را مطالعه کنید: منبع اصلی سوالات امتحانات نوبت اول کتاب درسی است. در دروس ریاضی و علوم ابتدا کتاب را به طور کامل بخوانید و تمریناتشان را حل کنید. سپس به سراغ جزوه معلمان و مدرسه بروید و تمرینات آن ها را هم با دقت حل کنید.
 

سوالات تستی حل نکنید: در دروس ریاضی و فیزیک سوالات تشریحی حل کنید و تست نزنید. اگر می خواهید از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید فقط به حل تمرین های متوسط به صورت تشریحی بپردازید.
 

سوالات سخت فراتر از کتاب حل نکنید: چند روز مانده به امتحان زمان آن نیست که با حل سوالات پیچیده، مطلب جدید یاد بگیرید. این کار باعث می شود تمرکزتان را از دست بدهید. الان فقط زمان مرور آموخته ها بر اساس کتاب و جزوه درسی تان است.
 

متن کتاب را دقیق بخوانید: در درس هایی مثل عربی، ادبیات، مطالعات اجتماعی و پیام های آسمانی کافیست ابتدا متن کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید و سپس تمرین های پایان هر فصل را حل کنید.
 

از ادبیات شروع کنید: مطالعه دروس عمومی را از ادبیات و مطالعات اجتماعی شروع کنید و بعد سراغ عربی و پیام های آسمانی بروید.
 

صبح و بعد از ظهر متفاوت درس بخوانید: سعی کنید در تعطیلات به وجود آمده، صبح ها یک درس و بعد از ظهرها یک درس دیگر را بخوانید تا درس برایتان خسته کننده نشود.
 

۷ ساعت مطالعه کنید: در روزهای تعطیل می توانید روزانه ۶-۷ ساعت درس بخوانید.
 

بازی های کامپیوتری تعطیل: در ایام امتحانات به هیچ عنوان بازی های کامپیوتری انجام ندهید. این بازی ها ذهن شما را خسته می کند.

اخبار پیشنهادی