تنوع برنامه ها در پایگاه تابستانی فرمانیه ای ها

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد فرمانیه در پایگاه تابستانی آنلاینی که داشتند، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی داشتند. برنامه هایی که آموزش را از منظر درسی صرفا دنبال نمی کند. «محمد باقری» معاون آموزشی و مشاور تحصیلی پایه نهم واحد فرمانیه درباره تنوع این برنامه های پایگاه تابستانی و لزوم وجود چنین برنامه هایی می گوید: «برنامه های پایگاه تابستانی باید علاوه بر در برگرفتن جنبه های آموزشی و درسی، مباحث فرهنگی را هم در کنار خود داشته باشد تا دانش آموز از فلسفه پایگاه تابستانی دلزده نشود. ما هم برای رسیدن به این امر مهم، کنار کلاس های درسی پایگاه تابستانی، کلاس های فرهنگی را برنامه ریزی کردیم تا شیرینی پایگاه تابستانی را علی رغم آنلاین بودن آن، حفظ کنیم.»
تنوع این کلاس ها به طوری بود که سلیقه های متفاوت دانش آموزان را پوشش دهد؛ معاون آموزش واحد فرمانیه می گوید: «در کنار کلاس های درسی مثل ریاضی ، شیمی، فیزیک و زبان، در بعضی از درس ها مثل ریاضی ، کلاس های چالش ریاضی و جلسات مرور هم داشتیم؛ چالش ریاضی کلاسی است که موضوعات جذاب ریاضی مانند مسائل آزمون های بین المللی، دانستنی ها و تاریخ علم ریاضی را بررسی می کند. مرور ریاضی هم شامل درس ریاضی سال گذشته دانش آموزان (مرور ریاضی ششم برای هفتمی ها و مرور ریاضی هفتم برای هشتمی ها) را شامل میشد که به تقویت آن ها در این درس بسیار کمک کرد. کلاس پژوهش، داستانطوری و اتیکت از دیگر کلاس های فرمانیه ای ها در پایگاه تابستانی امسال شان بود.»
به گفته باقری داستانطوری و اتیکت از برنامه هایی بود که بسیار مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت: «داستانطوری مجموعه نشست های آنلاین دانش آموزی بود که با موضوع آشنایی با متون داستانی ادبیات تعلیمی ایران و مهارت های اخلاقی ، فردی و اجتماعی برگزار و فنون و آرایه های ادبی هم به دانش آموزان  تدریس شد. کلاس های اتیکت هم برای آشنایی دانش آموزان با مواردی مثل انواع لباس های رسمی و غیر رسمی، نحوه سخن گفتن، تماس تلفنی و شرکت در مراسم مختلف و در کل مواردی که رعایت آن ها تاثیر مثبتی در تعامل اجتماعی افراد دارد، برگزار شد. این دو کلاس به دلیل موضوعات خاصشان بسیار مورد استقبال دانش آموزان و خانواده ها قرار گرفتند.»

اخبار پیشنهادی