تمرین احترام به حقوق یکدیگر در اردوی مشهد مقدس

دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان از ۱۸ تا ۲۲ آذر به اردوی زیارتی تفریحی مشهد مقدس رفتند.

عباس حسین خانی مسئول انضباطی پایه هشتم، از همراهان دانش آموزان در این سفر بود. او به خبرنگار سایت مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی گفت: «مقصد این اردو با توجه به رسیدن به سن تکلیف برای دانش آموزان این پایه انتخاب شد. جشن تکلیف برای دانش آموزان سال هشتم در ادامه سال تحصیلی برگزار می شود، اما این سفر فرصت خوبی بود تا بعضی مطالب مربوط به سن تکلیف را در یک فضای معنوی در حرم مطهر امام رضا (ع) به بچه ها انتقال دهیم.

در ایام برگزاری اردوی مشهد مقدس بیماری آنفولانزا در کشور شایع شد. برای سلامت دانش آموزان تمهیدات بهداشتی خاصی در نظر گرفته شد. حسین خانی در این باره گفت: «علی رغم سرمای هوا و شیوع بیماری آنفولانزا، همه بچه ها سالم از اردو برگشتند. ما برای همه دانش آموزان ماسک و ضد عفونی کننده دست تهیه کردیم که همه باید به اجبار از آن استفاده می کردند. خوشبختانه دانش آموزان با ما همکاری خوبی داشتند.»

حسین خانی افزود: «یکی از نکات فرهنگی که ما در این اردو بر آن تاکید داشتیم، احترام به حقوق یکدیگر بود. معمولا در اردوها بعد از ساعت خاموشی افرادی بیدار می مانند اما با صحبتهایی که در این زمینه انجام شد، در این اردو مشکل کمتری داشتیم. بچه ها یاد گرفتند که باید در ساعت خاموشی به حقوق کسانی که می خواهند استراحت کنند، احترام بگذارند و مزاحم خواب آنها نشوند.»

در اردوی مشهد دانش آموزان علاوه بر زیارت حرم امام رضا (ع)، به بازار رضا و پارک آبی آفتاب رفتند. آنها همچنین در اردوگاه از امکانات ورزشی استفاده کردند.

سینا کاظمی یکی از دانش آموزان حاضر در اردو، در باره سفر به مشهد مقدس گفت: «ابتدای سفر در قطار با بچه ها بازی های رومیزی و فکری انجام دادیم که برای من جزو روزهای خوب اردو بود. سال هفتم هم به اردو رفته بودیم اما امسال بیشتر همدیگر را می شناختیم و بیشتر از اردوی سال قبل خوش گذشت.»

انتقاد کاظمی از سفر در مورد تغییر زمان برخی برنامه ها بود: « زمان بعضی از برنامه ها به خاطر بدی آب و هوا تغییر کرد یا برگزار نشد اما چاره ای جز این هم نبود. یک شب تا ساعت ۱.۵ در سالن فوتسال بازی کردیم و صبح فردا ساعت ۷ بیدار شدیم. در این روز وقت استراحتمان کم بود.»

علیرضا گلابی دیگر دانش آموز پایه هشتم در مورد این سفر گفت: « زیارت حرم امام رضا (ع) برای من از لحاظ اخلاقی و روحی فوق العاده تاثیرگذار بود و با انرژی از سفر برگشتم. آخرین بار عید امسال به مشهد آمده بودم اما این اردو بهترین تجربه سفر به مشهد بود.»

اخبار پیشنهادی