رویکرد واحد شریعتی در گفت و گو با مسئول فرهنگی

تقویت اعتماد به نفس با برنامه های متنوع

دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی- واحد شریعتی، امسال در دو برنامه ویژه «دورهمی» و «پرسش و پاسخ» شرکت می کنند. این دو برنامه در کنار اردوهای متنوع بیرون و درون استان، جشن ها و مسابقات مناسبتی مدرسه، با هدف «تقویت اعتماد به نفس» دانش آموزان برگزار می شود.

این هدف را «حمید قصری» مسئول فرهنگی واحد شریعتی اینطور تشریح می کند: « تقویت اعتماد به نفس، یکی از مهمترین اهداف واحد شریعتی در برگزاری برنامه های فرهنگی و تفریحی است. افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان، باعث موفقیت های مختلفی در دانش آموزان می شود، از جمله موفقیت های درسی. اعتماد به نفس با دادن مسئولیت به بچه ها تقویت خواهد شد. بنابراین همه برنامه های فرهنگی مدرسه با کمک دانش آموزان انجام می شود.»

دانش آموزان واحد شریعتی هر چهارشنبه در برنامه دورهمی شرکت می کنند. قصری در این باره می گوید: «در برنامه دورهمی، بعد از خواندن دعا، در فضای صمیمانه صبحانه میل می شود و در صورت لزوم، به سوالات بچه ها پاسخ می دهیم.»

از سال گذشته کلاس هایی با عنوان «پرسش و پاسخ» در واحد شریعتی برگزار می شود که به گفته مسئول فرهنگی مدرسه، بسیار مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است: «در کلاس های دورهمی اساتید دانشگاه حضور دارند و به سوالات و ابهامات دانش آموزان در موضوعات مختلف پاسخ می دهند. کلاس های سبک زندگی برای اولیا، برنامه دیگر واحد شریعتی در طول سال تحصیلی است. در این کلاس ها نحوه ارتباط صحیح اولیا با فرزندانشان مورد بررسی قرار می گیرد.»

دانش آموزان واحد شریعتی در سال تحصیلی جاری به اردوی بیرون استان می روند. همچنین اردوهای یکروزه هم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. بعد از پایان امتحانات ترم اول، یک اردوی ویژه هم مخصوص دانش آموزان برتر مدرسه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی