تدریس و ارزشیابی و پیگیری، سه فاز آموزش آنلاین

محمد قاسمی مشاور پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان در مصاحبه با خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی سه فاز فعالیت آموزشی مدرسه را توضیح داد. او گفت: «ما در بحث آموزش در سه فاز فعال هستیم. اول ارائه آموزش است که بر دو نوع آفلاین و آنلاین است. دوم ارزشیابی و برگزاری آزمون است و فاز سوم پیگیری و هدایت امور آموزشی.»

وی افزود: « از هفته اول اسفند آموزش آفلاین و از هفته دوم اسفند آموزش آنلاین در واحد آبشناسان آغاز شد. کلاس های آنلاین مدرسه از ساعت ۸.۳۰ آغاز می شود و تا ساعت ۲.۳۰ ادامه دارد. هر زنگ تقریبا یک ساعت طول می کشد و دقایقی از ابتدا و انتهای هر زنگ به پرسش و پاسخ اختصاص دارد. در آموزش های آفلاین هم بسته به شرایط درس فایل صوتی، فایل تصویری و فایل PDF سوالات و جزوه ها به دانش آموزان ارائه می شود.»

قاسمی در مورد نحوه عملکرد دانش آموزان در این روزها گفت: «دانش آموزان علاوه بر ساعتهایی که در کلاس آنلاین هستند به طور میانگین روزی سه ساعت مطالعه می کنند. آنها خیلی زود با برنامه جدید وفق پیدا کردند و در کلاسهای آنلاین حاضر شدند. از آغاز کلاسهای آنلاین تا به امروز تعداد غایبان ما بسیار کم بوده و این نشان می دهد که بچه ها این آموزشها را جدی گرفته اند.»

او ادامه داد: « برای نظارت به نحوه تحصیل بچه ها در تمام کلاسها مشاور یا دیگر همکاران حضور دارند. نوع دیگر نظارت ما از طریق تکالیف است.  دانش آموزان تکالیفشان را به صورت عکس یا صدای ضبط شده یا فیلم بنا به دستور تکلیف ارسال می کنند و ما آنها را کنترل می کنیم.»

مشاور پایه هفتم درباره برگزاری آزمونهای آنلاین گفت: «هر هفته یا دو هفته یک بار بنا به شرایط تدریس در کلاسها آزمون آنلاین برگزار می شود. آزمونها به دو صورت تشریحی و تستی است.نتایج آزمونها تا به حال رضایت بخش بوده است. البته بازدهی آموزش آنلاین قطعا به اندازه و به کیفیت آموزش حضوری نیست. اما نسبت به برگزاری کلاسهای آنلاین از نتایج آزمونها راضی هستیم.»

وی افزود: «در صحبتهایی که با اولیا دارم آنها هم از نحوه برگزاری کلاس های ابراز رضایت کردند. بعضی دانش آموزان از فضای درس و مدرسه دور شده اند و اگر همیاری و پیگیری اولیا نباشد ما در برگزاری کلاسها و پیشبرد آموزش دچار مشکل می شویم. جا دارد همینجا از والدین به خاطر همکاریشان تشکر ویژه بکنم.»

او در انتها گفت: «امیدوارم دانش آموزان با تلاش خودشان، حمایت اولیا و زحمات کادر آموزشی مدرسه بهترین نتیجه را در این سال تحصیلی بگیرند و هر چه زودتر آنها را در مدرسه ببینیم.»

اخبار پیشنهادی