تاریخ آزمونهای هماهنگ مجتمع، مشخص شد

معاونت آموزشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی با صدور اطلاعیه تاریخ آزمونهای هماهنگ مجتمع در مقطع دبیرستان دوره اول، در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه در سال تحصیلی آینده ۱۰ آزمون هماهنگ برگزار می شود. ۳ آزمون جامع در ماه‌های آذر و اسفند ۹۸ و اردیبهشت ۹۹، دو مرحله آزمون نردبام در اسفند ۹۸ و اردیبهشت ۹۹ ویژه دانش‌آموزان «پیشرو»، آزمون پایان دوره پایگاه تابستانی، امتحانات میان ترم و پایان ترم زبان ترمیک و فرهنگ و هنر آزمون‌هایی هستند که معاونت آموزشی برای سال تحصیلی آینده برنامه ریزی کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است که آزمون پایان دوره پایگاه تابستانی روز ۲۳ مرداد به صورت تشریحی و تستی از دروس ریاضی و علوم برگزار می شود. آزمون جامع اول ۲ آذر ماه به صورت تستی و تشریحی است و سوالات آن از درسهای ریاضی، علوم، زبان انگلیسی، عربی و ادبیات طرح می شود.

افرادی که در آزمونهای فوق الذکر بهترین نتیجه را کسب کنند، برای شرکت در مرحله اول آزمون نردبام انتخاب می شوند. این دانش آموزان روز ۳ بهمن ۹۸ در مرحله اول آزمون نردبام شرکت می کنند و برترینهای این آزمون به دور دوم راه پیدا می کنند.

براساس اطلاعیه شماره ۱۳ معاونت آموزشی، آزمون جامع دوم در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد. این آزمون تستی و از دروس ریاضی، علوم، زبان انگلیسی، عربی و ادبیات خواهد بود. بعد از این  آزمون، مرحله دوم آزمون نردبام روز ۲ اردیبهشت با حضور نفرات برتر مرحله اول برگزار می شود.

آزمون جامع اردیبهشت به عنوان آخرین آزمون رسمی و هماهنگ مجتمع در چهار روز متوالی برگزار می شود. این آزمون از روز ۲۰ اردیبهشت با آزمون درس ریاضی آغاز شده و با آزمونهای عربی، علوم و ادبیات فارسی در سه روز بعدی ادامه پیدا می کند. این آزمون تشریحی است.

تاریخ و نحوه برگزاری آزمونهای هماهنگ سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را در جدول زیر می بینید.

اخبار پیشنهادی