تابستان جذاب آبشناسانی ها در مدرسه لبخند

«درس خواندن در کنار همکلاسی های جدید، حضور در اردوهای جذاب فرهنگی و ورزشی، آماده شدن برای فعالیت های پژوهشی جدید و شرکت در جلسات مشاوره.»

این موارد، بخشی از فعالیت هایی است که دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان در ۴ هفته ابتدایی پایگاه تابستانی شان در آن شرکت کردند. آبشناسانی ها در تابستان امسال، دو روز درس می خوانند، یک روز هم به اردو می روند و یا در زنگ ورزش شرکت می کنند.

کلاس های درسی برای هفتمی ها، یکشنبه ها و سه شنبه ها، برای هشتمی ها، دوشنبه ها و سه شنبه ها و برای دانش آموزان پایه نهم شنبه ها و یکشنبه ها برگزار می شود. دانش آموزان پایه نهم واحد ادونس هم یکشنبه تا سه شنبه هر هفته در کلاس های المپیاد شرکت می کنند.

مدرسه رویایی من

پایگاه تابستانی آبشناسانی ها «مدرسه لبخند»، با شرکت در پروژه «مدرسه رویایی من» شروع شد. این پروژه با هدف شناخت علایق و نظرات دانش آموزان درباره مدرسه خوب برگزار می شود. در این پروژه از دانش آموزان خواسته شد مدرسه رویایی خود را در یک صفحه شرح دهند. این مجموعه یادداشت ها گردآوری می شود و به صورت یک دفترچه در اختیار مدیر و معاونین واحد آبشناسان قرار خواهد گرفت تا در تصمیم گیری های خود از آن استفاده کنند.

شرکت در اردو و مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع)

اردوی سینما، از مهمترین برنامه های تفریحی آبشناسانی ها در هفته اول مردادماه بود. هفتمی ها در سه گروه فارابی، خوارزمی و هشترودی در سه روز مختلف به سینما ارک تحریش رفتند. با شروع ماه محرم، دانش آموزان آبشناسانی در عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) با عنوان برنامه «وارثان حسین» شرکت کردند. مراسم زیارت عاشورا هم در دهه اول محرم هر روز در واحد آبشناسان برگزار شد.

Stem؛ برنامه ای جدید برای هفتمی ها

دو برنامه آموزشی مهم برای آبشناسانی های پایه هفتم که در مردادماه برگزار شد، حضور اولیا در جلسات آشنایی با مدیر و کادر اجرایی جدید مدرسه و شرکت دانش آموزان در جلسات توجیهی رشته های پژوهشی مدرسه و کارسوق stem بود.

جلسات مشترک مدیر، کادر اجرایی واحد آبشناسان و اولیا پایه هفتم، ۸ تا ۱۰ مردادماه به مدت سه روز در سالن اجتماعات مدرسه تشکیل شد. هدف از برگزاری این جلسات آشنایی اولیا با برنامه های آموزشی و تربیتی تیم مدیریتی جدید مدرسه بود.

دانش آموزان پایه هفتم آبشناسانی برای آشنایی با رشته جدید پژوهشی stem، ۱۲ مردادماه به مدرسه آمدند. معرفی این رشته پژوهشی و آموزش مقدماتی آن، از جمله اهداف جلسه توجیهی دانش آموزان بود.

تشکیل جلسات شورای مدرسه

در چهار هفته ابتدایی پایگاه تابستانی، شورای مدرسه واحد آبشناسان با هدف برنامه ریزی برای فعالیت های مختلف مدرسه، در جلسات مختلفی هم شرکت کردند. در این مدت، جلسات مدیر و معاونان واحد آبشناسان دوشنبه ها برگزار شد و موضوعات مثل طرح آکادمی واحد آبشناسان با هدف کشف استعداد  دانش آموزان مدرسه در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و هنری و جذب دبیران متخصص در جلسات مطرح شد. آبشناسانی ها در هفته نخست مردادماه در جلسه مشترکی با اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه هم شرکت کردند.

تجلیل از قهرمانان نبرد ربات ها!

سه شنبه ۴ مردادماه تیم نایب قهرمان جهان در مسابقات رباتیک تایلند، در صبحگاه مدرسه مورد تقدیر قرار گرفتند. تیم رباتیک واحد آبشناسان هفته چهارم تیرماه در مسابقات رباتیک جهانی تایلند در لیگ شبیه‌ساز امدادگر نایب قهرمان جهان شد.

ایلیا زارعیان، مهراد تقوی، آرتیمان اکبری، محمدرضا پرستویی، آرین فیروزی، آرتین علی زاده و پارسا پیریایی اعضای این تیم بودند.

تیم رباتیک علامه ای ها با قهرمانی در مسابقات ایران اپن مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرده بود.

موفقیت و نظم؛ دغدغه آبشناسانی ها

«تختِ گاز» و «نظمینو» دو برنامه آموزشی دیگری است که دانش آموزان پایه هفتم و نهم واحد آبشناسان هفته پنجم پایگاه تابستانی در آن ها شرکت می کنند. دانش آموزان پایه نهم واحد آبشناسان، ۲۳ مرداد در جلسه گفتگو با مدیر و معاون آموزشی مدرسه، با عنوان «تختِ گاز» شرکت می کنند. گفتگو درباره اهمیت پایه نهم و راه های موفقیت در این پایه، از مهمترین مباحث این جلسه خواهد بود.

نظمینو هم برای هفتمی ها همان روز با موضوع آشنایی بیشتر دانش آموزان با نظم و انضباط دانش آموزی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی