برگزاری آزمون 1800 نفری؛ جمعه 26 آبان

بودجه بندی دومین آزمون جامع مجتمع اعلام شد

دومین آزمون جامع مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، جمعه ۲۶ آبان، با حضور ۱۸۰۰ نفر از دانش آموزان پایه های هفتم تا یازدهم برگزار می شود.

مرکز آزمون مجتمع علامه طباطبایی، ده روز پیش از دومین آزمون جامع، بطور رسمی از جلد اول آزمون جامع برای پایه های مختلف، حاوی بودجه بندی آزمون، رو نمایی کرد. این مرکز در ابتدای سال، بودجه بندی های پایه های تحصیلی را اعلام کرده بود. مدت زمان دومین آزمون جامع ۱۲۰ دقیقه است و دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم، در این مدت باید به ۷۰ پرسش از دروس ریاضی، علوم، زبان، فارسی و عربی پاسخ دهند. بودجه بندی ها را می توانید به تفکیک پایه ها در لینک های زیر ببینید:

مدت زمان آزمون جامع برای پایه های دهم (ریاضی و تجربی) و یازدهم (ریاضی و تجربی) نیز ۱۲۰ دقیقه است. این آزمون در درس های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، زمین شناسی، هندسه، حسابان، آمار و احتمال (با توجه به رشته های تحصیلی) برگزار می شود. دانش آموزان می توانند بودجه بندی آزمون جامع را در لینک های زیر مشاهده کنند:

پاسخ نامه دومین آزمون جامع، بلافاصله پس از برگزاری آزمون، در «وب سایت مجتمع علامه طباطبایی»، بخش بانک سوالات، منتشر می شود. اولین آزمون جامع سال تحصیلی جاری، مردادماه برگزار شده بود.

سه توصیه کاربردی برای موفقیت در آزمون جامع از زبان مسئول مرکز آزمون

«محمد جهانشاد»، مسئول مرکز آزمون مجتمع علامه طباطبایی، در گفت و گو با «وب سایت مجتمع»، سه توصیة کاربردی برای موفقیت دانش آموزان در دومین آزمون جامع مطرح کرد.

اول: اگر فرآیند یادگیری را طی نکرده اید و مطلب درسی را خوب یاد نگرفته اید اجازه ندارید وارد سوالات تستی شوید. مثلا اگر در حل تمرین های کتاب درسی مشکل دارید، یعنی آن مبحث درسی را خوب فرا نگرفته است. بنابراین نباید در آن درس و مبحث خاص، وارد سوالات تستی شوید. پس پیشنهاد می کنم ابتدا مفاهیم درس را خوب یاد بگیرید، بعد وارد فضای تست شوید. ممکن است سوالی از آن مفهوم، در آزمون جامع مطرح شود و شما بتوانید به آن پاسخ دهید. حتی در زمان بیشتر.

دوم: از مطالعه پراکنده و پراکنده تست زدن در روزهای قبل از آزمون جامع پرهیز کنید. فرض کنید؛ ۵ ساعت وقت دارید. اگر آن را به پنج قسمت یکساعته تقسیم کنید و از هر درس یک ساعت بخوانید، ممکن است فکر کنید که همه درس ها را خوانده اید. اما در حقیقت مطالعه تان عمیق نبوده است و در نتیجة آزمون تستی تان تاثیری نخواهد داشت. پیشنهاد می کنم زمان محدودتان را به مطالعه و تست زنی مباحث مشخص، اختصاص دهید و در آن بخشی که ضعف دارید، عمیق مطالعه کنید.

سوم: دو روز مانده به آزمون جامع، تست های جمع بندی بزنید. سعی کنید از پاسخ دادن به سوالات طبقه بندی و موضوعی در آن مقطع زمانی، پرهیز کنید. پاسخ گویی به سوالات تستی که تنوع موضوعی دارند بیشتر به آمادگی دانش آموزان کمک می کند. بهتر است نمونه سوالات مشابه آزمون جامع را تمرین کنید.

اخبار پیشنهادی