بسکتبالیست های میردامادی قهرمان مسابقات منطقه ۳ شدند

تیم بسکتبال دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی واحد میرداماد قهرمان مسابقات منطقه ۳ شهر تهران شد. این مسابقات به مدت دو هفته در سالن رازی برگزار شد و میردامادی ها بعد از شکست ۴ تیم به مقام قهرمانی رسیدند. تیم واحد میرداماد در بازی فینال موفق شد تیم مدرسه والعصر را شکست دهد و مدال طلای رقابت ها را به دست آورد.

«آریون حقیقی»، « سام مکرمی»، «فرزان داداش پور» و «سام رضایی» از پایه نهم، «سام شجاعی»، «کیومرث دهقان زاده»، «مهرتاش ابوالقاسمی»، «امیرپارسا جمشیدی»، «امیرحسین شکری» و «رهام فرضی» از پایه هشتم و «امیررضا جزایری» و «مانی صالحی» از پایه هفتم اعضای تیم بسکتبال واحد میرداماد در این رقابت ها بودند. تیم بسکتبال دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی واحد میرداماد سال گذشته نایب قهرمان این مسابقات شده بود.

راز قهرمانی؛ تمرکز و دفاع منظم

مربی تیم بسکتبال واحد میرداماد در این مسابقات «سید محمد حسین غفاری راد» بود. این مربی جوان، مربی تیم ملی بسکتبال نوجوان ایران و استعداد یاب فدراسیون بسکتبال است. او در گفتگو با سایت علامه طباطبایی درباره این آماده سازی های تیم میرداماد برای شرکت در این رقابت ها می گوید: «تیم بسکتبال واحد میرداماد از ابتدای سال تحصیلی و بعد از انجام تست های امادگی جسمانی و فنی تشکیل شد. از هر پایه ۴ نفر را انتخاب کردیم تا تیم مان برای سال های آینده هم پشتوانه داشته باشد. در نهایت تمریناتمان را هر هفته دوشنبه ها برگزار کردیم.» غفاری می گوید تقویت دو موضوع هدف اصلی تمرینات این تیم بوده است: «سعی کردم تمرکز و دفاع خوب را با بچه ها تمرین کنم. با داشتن این دو ویژگی قهرمان شدیم.»

قهرمانی راحت با تمرینات دقیق

«آروین حقیقی» و «سام مکرمی» دو نفر از اعضای تیم بسکتبال واحد میرداماد هستند که به گفته مربی این تیم، آینده خوبی در بسکتبال ایران خواهند داشت.

 «آروین حقیقی» کاپیتان تیم بسکتبال واحد میرداماد درباره این مسابقات می گوید: «تیم بسکتبال مدرسه ما سال گذشته در مسابقات منطقه ای دوم شده بود. ولی امسال توانستیم با ۴ بازی خوب قهرمان شویم. من فکر می کنم تمرینات منظمی که در این یک سال با مربی مان، آقای غفاری، انجام دادیم باعث شد که به راحتی قهرمان این رقابت ها شویم.»

«سام مکرمی» بازیکن دیگری از تیم بسکتبال واحد میرداماد است که در این رقابت ها بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشت. این دانش آموز میردامادی درباره تمریناتشان در تیم مدرسه می گوید: «مربی مان بسیار پیگیر و با انگیزه بود. ما از ابتدای سال تحصیلی با هم تمرین می کردیم و در این مدت به دقت به حرف هایش گوش می دادیم. به نظرم دلیل قهرمانی ما همین تمرینات منظم و مفید بود.»

اخبار پیشنهادی