برگزاری۴۰ جلسه مشاوره با اولیا پایه هفتمی های پاسداران

در بین پایه های دبیرستان دوره اول، پایه هفتمی ها به سبب تغییر مقطع، فضای جدیدی را تجربه می کنند و باید خود را با این محیط جدید وفق دهند. یعقوب امانی، مشاور پایه هفتم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران، در گفت و گو با خبرنگار سایت علامه از چگونگی انجام مشاوره های مختلف با دانش آموزان و اولیا در این پایه می گوید.

امانی می گوید از ابتدای سال جدید تحصیلی جلسات زیادی با اولیا و دانش آموزان برگزار شده است:« از آغاز مهر بیش از ۴۰ جلسه به صورت خصوصی و عمومی برای والدین برگزار کرده ایم. در این جلسات که مجموعا بیش از ۶۰ ساعت به طول انجامید اکثر پدر و مادرها می خواهند بدانند شرایط دوره اول دبیرستان با دبستان چه تفاوت هایی دارد و آنها نسبت به مباحث درسی فرزندان خود چه روشی را باید در پیش بگیرند.»

امانی می گوید در این مدت جلسات مختلفی هم برای دانش آموزان برگزار شده است:« تا حالا با بیش از ۳۰ نفر از دانش آموزان و به مدت ۱۵ ساعت جلسات مشاوره برگزار شده و آنها درباره وضعیت آموزشی و نوع درس خواندن در دوره اول دبیرستان  راهنمایی شده اند.»

مشاور پایه هفتم این واحد درباره جلسات با دبیران هم می گوید:« در کنار جلسه با اولیا ودانش آموزان، جلسات مختلفی هم با معلمان و روسای گروه های درسی مدرسه انجام شده است. به طور مثال تا حالا بیشتر از ۵ جلسه مشاوره با دبیران تشکیل شده و درباره مسائل مختلف آموزشی بحث و تبادل نظر شده است. همچنین در درسهای ریاضی، هنر و زبان هم ۳ جلسه با رئیس گروه های درسی تشکیل شده است.»

نوع ارزیابی دانش آموزان پایه هفتم و اقدامات انجام شده در این حوزه از دیگر مسائل مطرح شده توسط یعقوب امانی است. او درباره پایه هفتمی ها می گوید:« مقطع ابتدایی دوران کودکی دانش آموزان است. چند سالی است که سیستم نمره دهی در این مقطع جای خود را به روش های ارزیابی کیفی داده است که اتفاق خوبی است. ولی در دوره اول دبیرستان ارزیابی به شکل امتحان و پرسش های کلاسی است بنابراین دانش آموزان باید خود را کم کم با شرایط جدید وفق دهند. برای همین آزمونهای هماهنگ و کلاسی برای بچه ها در نظر گرفته شده است.»

او درباره تعداد آزمونها و پرسش های کلاسی در مهرماه هم می گوید:« مجموعا بیشتر از ۷ آزمون هماهنگ برگزار کرده ایم و روزنامه پرسش های کلاسی برای هفتمی ها وجود دارد.»

اخبار پیشنهادی