برگزاری کارگاه «دانش افزایی» در واحد دخترانه پاسداران

کارگاه «دانش افزایی» در دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران، به صورت آنلاین برگزار می شود.

هدف از برگزاری این برنامه پرداختن به مسائل مرتبط با دانش آموزان در سنین نوجوانی و نکات آموزشی برای والدین  است. این کارگاه به صورت پرسش و پاسخ و با مشارکت والدین برگزار می شود. تسهیلگر و طراح کارگاه «دانش افزایی» در این واحد، «نجمه قنبری» مدیر دبیرستان دخترانه است.

موضوع کارگاه دانش افزایی چیست؟

اولین موضوعی که در کارگاه دانش افزایی درباره آن صحبت شد، موضوع «تغذیه» بود. کارشناس تغذیه واحد پاسداران در این کارگاه، درباره هرم مواد غذایی و ضرورت استفاده از آن به عنوان الگوی برنامه غذایی روزانه برای دانش آموزان صحبت کرد.

موضوع دوم در این کارگاه «گفت و گو» بود. روش صحیح گفت و گو میان دانش آموزان و والدین شان و این که چرا گاهی به مشکل بر می خورند از موضوعاتی بود که در این جلسات درباره آن صحبت شد. «نجمه قنبری» مدیر دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران، درباره اهمیت برگزاری این کارگاه گفت: «در یک گفت و گوی سالم باید یک استدلال صحیح شکل بگیرد و زمانی که استدلال ایراد داشته باشد، گفت و گو به بن بست می رسد.»

قنبری ادامه داد: «گاهی والدین و دانش آموزان از فضای گفت و گو خارج می شوند و به فضای مشاجره و بحث می رسند، در این کارگاه بررسی می کنیم که ویژگی هر یک از این رفتارها چیست و چه خطراتی برای خانواده به همراه دارد.» همچنین شناخت و تقویت مهارت های گفت و گو، از دیگر موضوعاتی است که در جلسات بعدی «کارگاه دانش افزایی» درباره آن صحبت می شود.

اخبار پیشنهادی