برگزاری جلسه های مشاوره گروهی ویژه اولیاء در واحد گلستان

جلسه مشاوره گروهی با موضوعات سنین نوجوانی و روش های ارتباطی والدین با نوجوانان در واحد گلستان برگزار شد.

«رسول بهرامی مهر» مشاور روان شناس واحد گلستان و یکی از سخنرانان این جلسه در مورد موضوعات برگزاری جلسه های روانشناسی گفت: «موضوع این جلسه ها تغییرات فیزیولوژیکی و روانی که در این سنین در نوجوان ها اتفاق می افتد و نحوه برخورد با آنها است. خانواده ها معمولا از تغییرات وسیعی که در رفتار و خلقیات فرزندشان اتفاق می افتد گله می کنند. برخی از این تغییرات مانند کچ خلقی، وسواس و عدم تمرکز در مطالعه تا حدودی عادی است. ما در این جلسه به خانواده ها آگاهی می دهیم که از این تغییرات نگران نباشند و نحوه برخورد با نوجوان را بیاموزند.»

پدرها در کنار فرزندشان باشند

بهرامی مهر با اشاره به نقش پدر در تربیت فرزند افزود: «در جلسه های گروهی ابتدا تغییرات عادی و معمول سنین نوجوانی را ذکر می کنیم. سپس روش های ارتباطی خوب و موثر را معرفی می کنیم. تاکید ما این است که نقش پدرها باید پر رنگ تر از چیزی که اکنون هست باشد. پدرها مخصوصا در سنین حساس نوجوانی باید در کنار فرزندشان باشند و او را نسبت به برخی مسائل آگاه کنند.»

او استقبال خانواده ها از این جلسه ها را مطلوب دانست و گفت: «تعداد پدرها و مادرهایی که با هم در جلسه حضور داشتند نشان دهنده این مطلب است که از اهمیت موضوع مطلع هستند. این جلسه باعث شد تا خانواده های زیادی احساس نیاز کنند و در مدت زمان کمی که از برگزاری جلسه می گذرد، درخواست های زیادی برای وقت مشاوره فردی داشته ایم.»

جلسه مشاوره ویژه اولیا پایه هفتم در دو گروه روز یکشنبه ۲۶ فروردین و جلسه ویژه اولیا پایه هشتم روز سه شنبه ۲۸ فروردین برگزار شد.

اخبار پیشنهادی