برگزاری اولین جلسه مشترک کادر اجرایی واحد دخترانه پاسداران و اولیا

اولین جلسه مشترک اولیا و کادر اجرایی دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران دوشنبه ۱۵ مهرماه برگزار شد. برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان، تشریح سیاست ها و استراتژی های آموزشی و پرورشی واحد پاسداران و ارائه جزییاتی از اهداف و برنامه ها در سال تحصیلی جدید، از موضوعات این جلسه بود. «ناصر سلامی» نماینده قائم مقام مجتمع علامه طباطبایی میهمان ویژه این مراسم بود.

اجرای برنامه ها با استفاده از روشهای علم روانشناسی

جلسه مشترک اولیا و کادر اجرایی دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران با صحبت های «زینب کمال الدین» مدیر مدرسه آغاز شد. کمال الدین با تبریک آغاز سال تحصیلی به بررسی جزئی تر موضوعات و اتفاقات دوهفته اول مهر پرداخت و از همه اولیا بابت همراهی ها، انتقادات و پیشنهاداتشان برای ارائه بهتر خدمات، تشکر کرد. 

در ادامه این مراسم «سمیه خدایی» مسئول آموزش مدرسه استراتژی سه ساله دبیرستان دخترانه علامه طباطبایی را برای اولیا تشریح کرد و گفت: «چشم انداز آموزشی ما پیاده سازی و اجرای الگوی موفقی از آموزش و پرورش نوین، علمی و فن آورانه است. در این مسیر برنامه های ویژه ای داریم که شامل ترویج ارزش های اخلاقی مشخص و رسیدن به اهداف آموزشی ویژه است. در راستای تحقق این اهداف مهارت های ده گانه ای تدوین شده است که در طی سه سال به دانش آموزان آموزش داده می شود.  همه این برنامه ها بر پایه علم روانشناسی «تئوری انتخاب» طراحی و اجرا می شود.»

خدایی با بیان اینکه پرورش اخلاقی دانش آموزان یکی از مهمترین برنامه های واحد دخترانه پاسداران است، گفت: «یادگیری و پیشرفت، مسئولیت پذیری، سخت کوشی، رقابت به همراه رفاقت و پایبندی به اصول اخلاقی، ارزشهایی هستند که در این سال تحصیلی به دانش آموزان آموزش خواهیم داد. امیدواریم پس از این سه سال دانش آموزانی حقیقت جو، اهل صداقت ومدارا، شاداب و بانشاط و اهل تفکر و اندیشه پرورش دهیم.»

بخش دوم حرف های مسئول آموزش مدرسه درباره مهارت هایی بود که دانش آموزان امسال یاد می گیرند. «مهارت های ارتباطی، کارآفرینی، آگاهی های اجتماعی، تسلط به زبان انگلیسی، مهارت های خودیادگیری و یادگیری مشارکتی، مهارت های فنی و هنری و ورزشی، آمادگی لازم برای تحصیلات دانشگاهی، پرسشگری و قدرت تحلیل و تفکر ۱۰ مهارتی هستند که دختران پاسدارانی در این سال تحصیلی آموزش می بینند.»

برگزاری اردوها در سال تحصیلی و مقررات انضباطی شان و ارائه گزارشی درباره نحوه برگزاری پایگاه تابستانی بخش دیگری از حرف های مسئول آموزش مدرسه بود.

انتخاب اعضای جدید انجمن اولیا و مربیان

اولیا دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران نمایندگانشان را انتخاب کردند. پیش از برگزاری انتخابات از اعضای سال گذشته انجمن اولیا و مربیان مدرسه قدردانی شد و سپس اولیایی که قصد عضویت در انجمن را داشتند خودشان را معرفی کردند. بعد از پایان رای گیری و شمارش آرا، «محمد مسعود جواهری» پدر «سارینا جواهری»،  «امیر نیکچه فراهانی» پدر «آنیتا نیکچه فراهانی»، «مینا جوادیه» مادر «مانا امین جعفری»، «حمیده لک» مادر «هلنا باقری»، «مسعود احمدوند» پدر «باران احمدوند»و «شیرین افتاده» مادر دانش آموز «مهگل خوشنام»، به عنوان اعضای جدید انجمن اولیا و مربیان مدرسه انتخاب شدند.

در پایان این جلسه، اولیا دانش آموزان سوالاتی درباره امور اجرایی مدرسه، هماهنگی دانش آموزان جدید با کادر اجرایی دبیرستان، برگزاری اردوها و مقررات انضباطی مدرسه از پرسش های اولیا بود که مسئول آموزشی مدرسه به آن ها پاسخ داد.

اولین جلسه مشترک اولیا و کادر اجرایی دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران با پذیرایی از اولیا پاسدارانی به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی