برگزاری اولین جلسه حضوری انجمن اولیا و مربیان واحد آبشناسان

اولین جلسه حضوری کادر اجرایی و انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان، یکشنبه ۱۷ آذرماه برگزار شد. موضوع اصلی این جلسه آشنایی اعضای جدید انجمن با مدیر و کادر اجرایی مدرسه و انتخاب رییس و نایب رییس انجمن بود. اعضای انجمن هم نظرات و پیشنهاداتشان را درباره برنامه های مختلف مدرسه و اولویت های کاری انجمن بیان کردند؛ از نحوه برگزاری آزمون های هفتگی و جامع تا تشویق دانش آموزان به ورزش و تحرک بیشتر. جلسه با صحبت های «مصطفی جوادزاده» مدیر واحد آبشناسان در گرامیداشت یاد «علی عزیز محمدی» همکار متوفی مدرسه آغاز شد. جوادزاده در ادامه، ساختار مجتمع علامه طباطبایی و کادر اجرایی واحد آبشناسان را به نمایندگان اولیا، معرفی کرد.

اهمیت ویژه پرورش در کنار آموزش

 بخش اصلی حرف های جوادزاده اما، صحبت درباره برنامه های مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بود. مدیر واحد آبشناسان گفت: «در واحد آبشناسان برنامه های آموزشی و تربیتی به یک اندازه مهم هستند. برگزاری برنامه هایی مانند جشنواره ورزشی طلیعه نور، جشنواره قرآنی بهشت انس و جشنواره های هنری همساز و تئاتر در سال های اخیر نشان می دهد که برای ما پرورش دانش آموزان به اندازه آموزش آن ها مهم است. در سال تحصیلی جاری هم برنامه های مختلف فرهنگی به صورت آنلاین برای دانش آموزان برگزار می کنیم. اجرای چنین برنامه هایی نشان دهنده رویکرد متعادل واحد آبشناسان به دو بخش آموزش و پرورش است.»
 

تعاملات اجتماعی را به دانش آموزان یاد می دهیم

مدیر واحد آبشناسان در ادامه صحبت هایش به تربیت دانش آموزان با هدف ورود موفق و سالم به جامعه اشاره کرد: «تلاش می کنیم دانش آموزانی تربیت کنیم که وقتی وارد جامعه شدند، روی پای خودشان بایستند و دچار چالش و مشکل نشوند. در سال های تحصیلی گذشته که می توانستیم برای بچه ها اردو برگزار کنیم، بخش زیادی از پرورش شخصیتی دانش آموزان به خوبی شکل می گرفت. اما در فضای مجازی هم برنامه هایی پرورش دانش آموزان داریم.» نقش اولیا در پرورش شخصیت اجتماعی فرزندان و نحوه همکاری حانواده ها با مدرسه، بخش دیگری از صحبت های جوادزاده بود. «بلد بودن تعاملات اجتماعی، بخش مهمی از پرورش دانش آموزان است. برای داشتن دانش آموزی با تعاملات اجتماعی قوی، نیاز به همکاری خانواده و مدرسه است. همکاری دقیق و همدلانه اولیا و کادر اجرایی مدرسه در انجمن اولیا و مربیان منجر به رسیدن به این هدف مهم خواهد شد.»
 

معرفی رییس و نایب رییس انجمن

در ادامه این جلسه با رای اعضا، «شهاب الدین جنیدی» به عنوان رییس و «شکوفه اسپهبدی نیا» به عنوان نایب رییس انجمن اولیا و مربیان واحد آبشناسان انتخاب شدند. رییس انجمن اولیا و مربیان آبشناسانی ها بعد از برگزاری انتخابات، چند دقیقه ای درباره اهمیت همکاری مفید مدرسه و انجمن صحبت کرد. جنیدی گفت: «در سال تحصیلی جاری، ارتباط بصری بین معلم و دانش آموزان وجود ندارد. این موضوع، کلاس های آنلاین را برای بچه ها خسته کننده می کند. بنابراین باید برنامه هایی داشته باشیم تا هم روحیه و انگیزه و هم جسم دانش آموزان را سرحال و سالم نگه داریم. پیشنهاد طرح هایی با این اهداف، یکی از برنامه های مهم انجمن اولیا و مربیان واحد آبشناسان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خواهد بود.»
 

سال آموزشی دشواری داریم

ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی و آموزشی واحد آبشناسان به اعضای انجمن اولیا و مربیان بخش دیگری از این جلسه بود. «عباس کرمانیان» معاون آموزشی و «مهدی ملایری» معاون فرهنگی مدرسه، هر کدام به صورت جداگانه درباره برنامه های اجرا شده و پیش رو، برای اعضای انجمن صحبت کردند.

کرمانیان با اشاره به وضعیت آموزش آنلاین آبشناسانی ها از ابتدای سال تحصیلی گفت: «در حال سپری کردن سال آموزشی دشواری هستیم. دانش آموزان واحد آبشناسان سه روز هفته، ۵ زنگ آنلاین و سه روز دیگر ۴ زنگ آنلاین درس می خوانند. امسال مدت زمان زنگ های آنلاین را ۵۵ دقیقه در نظرگرفته ایم تا هم بچه ها خسته نشوند و هم دبیران زمان کافی برای ارائه مطالب متناسب با بودجه بندی های مصوب را داشته باشند.» آزمون جامع و نحوه برگزاری آن، بخش دیگری از حرفهای کرمانیان بود. «اگرچه آزمون جامع ۱ آذرماه آنلاین برگزار شد و این موضوع برای بعضی دانش اموزان کمی اضطراب به همراه داشت اما در مجموع آزمون خوبی برگزار شد و ما به اهداف آموزشی مان از این امتحان رسیدیم.»
 

می خواهیم حال بچه ها خوب باشد

واحد آبشناسان از ابتدای سال تحصیلی چه برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان برگزار کرده و چه برنامه های در آینده برگزار خواهد شد؟ پاسخ این پرسش ها را «مهدی ملایری» مسئول فرهنگی مدرسه در جلسه انجمن اولیا و مربیان آبشناسانی ها بیان کرد. ملایری گفت: «همه تلاشمان این است که حال بچه هایی که ماه ها در خانه هستند را با برنامه های فرهنگی مان خوب کنیم. برای این هدف از امکان فضای مجازی به بهترین شکل استفاده می کنیم. در تابستان مسابقات آدرنالین را برگزار کنیم. در حال حاضر هم مسابقات کل کل در مدرسه شروع شده است. در آینده هم طرح بزرگ استعدادیابی دانش آموزان را برگزار خواهیم کرد. در همه این برنامه ها به کمک و همراهی خانواده ها احتیاج داریم تا بچه ها را تشویق به حضور در این مسابقات آنلاین کنند.»

در بخش پایانی این جلسه، اعضای انجمن نظراتشان را درباره اولویت های کاری انجمن بیان کردند؛ موضوعاتی مثل برگزاری آزمون ها و تشویق دانش آموزان به تحرک و ورزش بیشتر در خانه.

در پایان نحستین جلسه حضوری انجمن اولیا و مربیان واحد آبشناسان مقرر شد جلسات کادر اجرایی و انجمن اولیا و مربیان واحد آبشناسان به صورت ماهانه برگزار شود.

اخبار پیشنهادی