برگزاری اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان دختران پاسدارانی

نخستین جلسه انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی-واحد پاسداران روز سه شنبه ۲۷ آبان با حضور مدیر، کادر اجرایی، مشاوران و اعضای انجمن برگزار شد.
 

انتخاب رییس و نایب رییس شورا

در ابتدای جلسه با رای اعضا، رییس و نایب رییس انجمن انتخاب شدند. خانم افتاده مادر دانش آموز خوشنام، خانم جوادیه مادر دانش آموز امین جعفری و خانم اکبریان مادر دانش آموز هادی به ترتیب به عنوان رئیس، نائب رئیس و رابط انجمن تعیین شدند. همچنین آقای نیکجه فراهانی و خانم کیاوش نیز به عنوان اعضای اصلی انجمن مشخص شدند. 

اهمیت ارتباط قوی اولیا و مدرسه

در ادامه «نجمه قنبری» مدیر دبیرستان دخترانه دوره اول پاسداران، اهداف تشکیل انجمن اولیا و مربیان تشریح کرد: «افزایش کیفیت در هر سیستمی، با اطلاع کامل اعضا از واقعیات موجود رابطه مستقیم دارد. اعضای انجمن به عنوان نمایندگان اولیا می توانند نظرات خانواده ها را به مدرسه برسانند و در مقابل برنامه های مدرسه را برای اولیا تشریح کنند. این ارتباط هرقدر قوی تر باشد، اهداف آموزشی و پرورشی سریعتر محقق خواهند شد.»
 

نحوه هدایت تحصیلی

مبحث هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم، یکی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه بود. به گفته قنبری در واحد پاسداران برای رفع این دغدغه، برنامه های مختلفی برگزار می شود: « برنامه ریزی های دقیق آموزشی، استفاده از اساتید زمینه پرورش استعداد دانش آموزان، تست های استاندارد مورد تایید آموزش و پرورش و استفاده از کلاس های«پاتوق» که مربوط به خودشناسی دانش آموزان است ابزار مهمی برای هدایت تحصیلی نهمی های این واحد هستند.»

تقدیر از یکی از معلمان مدرسه، ارائه برنامه های دانش آموزان در ادامه سال تحصیلی توسط مشاورین پایه، هماهنگی برای حضور یکی از اولیای پایه هفتم به عنوان نماینده پایه در جلسات پیش رو و مشخص شدن تعداد جلسات انجمن در هر ماه، از دیگر محورهای جلسه انجمن اولیا و مربیان سه شنبه بود. 

اخبار پیشنهادی