معاون فرهنگی مجتمع علامه طباطبایی:

برنامه های فرهنگی دانش آموزان را با مدرسه آشتی می دهد

برنامه های فرهنگی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان با شروع سال تحصیلی به شکل ویژه ای برگزار می شود. مسابقات و جشنواره ها، اردوهای درون و بیرون از شهر و جشن ها و مراسم های مناسبتی، از جمله برنامه هایی است که با شروع آموزش حضوری در واحد آبشناسان اجرا می شود.

به گفته ناصر سلامی معاون فرهنگی مجتمع علامه طباطبایی و واحد آبشناسان، هدف از اجرای این برنامه ها ابتدا آشتی دادن دانش آموزان با فضای مدرسه است: «دانش آموزان بعد از حدود دو سال دوری از فضای مدرسه به برنامه هایی احتیاج دارند تا در فضای آموزشی و تربیتی قرار گیرند. این برنامه ها، همه با مسئولیت خود دانش آموزان برگزار خواهد شد.»

واحد آبشناسان امسال مدرسه لبخند نامگذاری شده است. سلامی می گوید برنامه های فرهنگی مدرسه هم امسال برای تحقق همین هدف برگزار می شود: «می خواهیم دانش آموزان در مدرسه احساس شادی و سرزندگی کنند. این نیاز به ویژه بعد از روزهای کرونایی بین دانش آموزان و حتی خانواده ها بسیار احساس می شود. بنابراین سعی می کنیم در برنامه هایمان علاوه بر بعد پرورشی و تربیتی، به شادی و نشاط و سرزندگی بچه ها هم به شکل ویژه ای توجه کنیم.»

دانش آموزان واحد آبشناسان امسال به اردوهای مختلفی می روند. از جمله اردوهای برون شهری مشهد، اصفهان، یزد و شیراز. معاون فرهنگی مجتمع درباره اردوها می گوید: «اعتقاد داریم اردو محل تمرین زندگی مستقل برای دانش آموزان نوجوان است.بچه ها در اردو کارگروهی، مسئولیت پذیری، مستقل بودن و نظم را یاد می گیرند. بر همین اساس امسال اردوهای مختلفی برای دانش آموزان در هر سه پایه در نظر گرفته ایم. مشهد، اصفهان، یزد و شیراز از جمله شهرهایی است که امسال آبشناسانی ها از آن ها بازدید می کنند.»

بخش دیگری از فعالیت های پرورشی دانش آموزان مجتمع علامه طباطبایی، شرکت در جشنواره های مختلف فرهنگی است: «بعد از دو سال برگزاری آنلاین، جشنواره قرآنی بهشت انس و جشنواره موسیقایی همساز، امسال به صورت حضوری برگزار می شود. مرحله اول درون مدرسه ای و مرحله دوم در سطح مجتمع برگزار خواهد شد.»

اخبار پیشنهادی