برنامه درس حساب پاسدارانی ها در روزهای انتهایی سال تحصیلی

علامه ای های دبیرستان دوره اول دخترانه مجتمع علامه طباطبایی- واحد پاسداران، درس حساب را با حل نمونه سوالات فراوان و رفع اشکال مرور می کنند.

«لیلا علیزاده رهبر»، معلم حساب در مصاحبه با سایت مجتمع در مورد برنامه مرور این درس گفت: «دانش آموزان در آخرین روزهای سال تحصیلی، هر جلسه از یک فصل کتاب آزمون داده و ابهامات احتمالی شان را با مشارکت یکدیگر و راهنمایی دبیر برطرف می کنند.»به گفته رهبر، در طرح پرسش آزمون ها از نمونه سوالات امتحانات مختلف استفاده شده است تا دانش آموزان با اشکال مختلف طرح سوال آشنا شوند.

وی همچنین در خصوص اهمیت توجه به آموزش کاربردی مسائل ریاضی در مقطع دبیرستان گفت: «سعی می کنیم کاربرد مفاهیم ریاضی را از راه های مختلف به دانش آموزان بگوییم تا هر رشته ای را در دوره دوم انتخاب کردند بتوانند از آنچه آموخته اند به بهترین نحو استفاده کنند.» وی افزود: «به عنوان مثال در آموزش مبحث دنباله های عددی، کاربرد دنباله فیبوناچی در طبیعت، زیبایی شناسی و پزشکی به آنان آموزش داده می شود.»

برنامه مرور درس حساب برای پایه های هفتم و هشتم از اوایل اردیبهشت آغاز شده است. برنامه امتحانات دوره ای پایه نهم به همین شیوه و با حل یک یا دو نمونه آزمون نهایی مربوط به استان های مختلف انجام می شود تا در آزمون نهایی بهترین عملکرد را داشته باشند. در دبیرستان دوره اول دخترانه مجتمع علامه طباطبایی- واحد پاسداران، ریاضی در قالب دو درس مجزای حساب و هندسه تدریس می شود.

اخبار پیشنهادی