برنامه امتحانات ترم دوم واحد پاسداران اعلام شد

برنامه امتحانات نیمسال دوم تحصیلی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران اعلام شد. براساس برنامه، پاسدارانی ها بهمن ماه در ۳ آزمون مدرسه ای (فیزیک، هندسه و علوم) و یک آزمون مجتمعی (۱۴ بهمن، مرحله دوم نردبام) شرکت می کنند. بقیه آزمون های مدرسه ای هم (شامل ادبیات و ریاضی) در دو هفته ابتدایی اسفند برگزار می شود.

آزمون های میان ترم دانش آموزان واحد پاسداران هم از ۱۹ تا ۲۶ اسفند برگزار خواهد شد. پاسدارانی ها بهار ۱۴۰۳ نیز در آزمون های مدرسه ای و آزمون جامع شماره ۳ (۱۹ اردیبهشت ماه) شرکت خواهند کرد.

برای دیدن برنامه کلیک کنید.

جلسه تخصصی مشاورین دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران برای بررسی و تدوین برنامه نیمسال دوم مدرسه، دوشنبه ۲ بهمن ماه تشکیل شد. موضوع دیگر این جلسه، بررسی راهکارهای کیفیت بخشی به آموزش در ترم دوم بود.

تصویری از جلسه را اینجا ببینید.

اهداف آزمون ها در واحد پاسداران

نحوه ارزیابی دانش آموزان در واحد پاسدارن چگونه است و آزمون های مختلف با چه اهدافی برگزار می شوند؟ جواد امانی، معاون واحد پاسداران، در پاسخ به این سوال می گوید: «آزمون های هفتگی، میان ترم، نردبام و جامع، هر کدام با هدف گذاری متفاوتی برگزار می شود. ما هم بر پایه آن اهداف، برنامه هایمان را تدوین می کنیم. اما دو هدف کلی مان از آزمون، رصد یادگیری دانش آموزان و نحوه تدریس دبیران است.»

به گفته امانی هدف از آزمون های هفتگی ارزیابی میانگین نمره دانش آموزان و رعایت بودجه بندی تعیین شده در تدریس دبیران است: «یکی دیگر از اهداف مان این است که ببینیم دانش آموز به الگوی مطالعه طراحی شده رسیده است یا خیر. ضمن اینکه نمره دانش آموز را با ساعت مطالعه ثبت شده اش تطبیق می دهیم.»

اخبار پیشنهادی